Avatar billede moonseer Nybegynder
29. marts 2004 - 15:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Event når der dobbelt- eller enkeltklikkes på en mappe i explorer

Hej

Er der nogen der ved hvordan man kan lave, så når man dobbelt- eller enkeltklikker på en mappe i explorer, så kan køre et program eller .....

Jeg har fået at vide at det kan gøres ved at lave en
shell extension, men jeg ved ikke hvilken type shell extension
jeg skal lave, eller hvilke interfaces den skal implementere.

Er der nogen der kan hjælpe med dette, eller hvis det kan laves på en anden måde, så har nogen forslag til hvordan?
Avatar billede alsace Nybegynder
29. marts 2004 - 16:40 #1
Hejsa

Umiddelbart kommer jeg til at tænke på MS COM/COM+ når det drejer sig om at lave hooks/lytte på events fra OS'et. Kik evt. lidt på http://www.microsoft.com/com/ for at få lidt mere indsigt.

Jeg har ikke selv rodet med COM i praksis dog.

-Alsace
Avatar billede moonseer Nybegynder
01. april 2004 - 10:29 #3
Jeg havde håbet at der var nogen der kunne fortælle mig næsten nøjagtigt hvad jeg skulle gøre for at lave dette.

Jeg har ledt efter eksempler på dette et par dage nu, og synes ikke rigtigt at kunne finde noget eller nogen andre, der beskriver hvordan dette gøres.

bertelbrander. Der links du har givet er gode nok, men det er contextmenu handlers, og ikke lige hvad jeg ledte efter.

Med hvis i har andre forslag så post dem endelig.
Avatar billede moonseer Nybegynder
05. april 2004 - 10:06 #4
Hmmm.