Avatar billede devil_dk Nybegynder
06. februar 2001 - 21:12 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

proaccess med kun en putter - router ?

jeg har hørt at man hvis man ikke skal have mere end en pc på sin proaccess kan springe over den der router så man slipper for de begrænsninger der ligger i den er det rigtigt?
og hvor stor er problemeet med de der porte der er lukkede ?
vil gerne vide det da de snart kommer med en til mig :)
jeg spiller en del på nettet og downloader en del fra ftp og napster.
Avatar billede kejlhof Nybegynder
06. februar 2001 - 21:21 #1
Hmm.. At springe routeren over lyder ikke som nogen god ide. Du får det største udbytte af at bruge routeren. Det du skal bruge routeren til giver ingen problemer med lukkede porte. Du skal bare smide et netkort i din pc og så bruge et krydset netværks kabel.  Så skulle du gerne være kørende.

Routeren har endda indbygget en DHCP server, så du får ingen problemer med opsætningen af TCP/IP.
Avatar billede devil_dk Nybegynder
06. februar 2001 - 21:29 #2
har bare hørt at folk blandt andet ikke kan sende og modtage filer over mirc når de bruger DCC ?
Avatar billede dar Nybegynder
06. februar 2001 - 21:38 #3
Du kan ikke, med p@ccess, overføre filer med ICQ.
Avatar billede handmade Nybegynder
06. februar 2001 - 21:42 #4
-->dar,
Det er ikke korrekt, det kan man godt.
Min søn har en (nødtvungen!) ProAcces og han overfører filer via ICQ, uden problemer, til bl.a min WOL ADSL. I øvrigt er han også en ivrig MIRC bruger, men jeg mener nu at han har problemer med visse servere..
Avatar billede johnbp Nybegynder
06. februar 2001 - 21:42 #5
du kan ikke bruge webcam du kan ikke have ftp og Webserver på samme maskine og der er spil du ikke kan spille online
Avatar billede kejlhof Nybegynder
06. februar 2001 - 21:44 #6
Umiddelbart lyder det som et opsætnings problem med mirc. Men det kan også være fordi at den pågælende port er lukket på routeren. Det koster 995,- at få teledk til at ændre konfigurationen. Men du kommer ikke uden om at skulle bruge routeren.
Avatar billede handmade Nybegynder
06. februar 2001 - 21:45 #7
Jeg vil meget nødigt forsvare Tele Danmark,men ret skal være ret:
ICQ, MIRC og webcam kører på ProAcces...
Avatar billede devil_dk Nybegynder
06. februar 2001 - 21:50 #8
grunden til jeg vil høre hvad problemer jeg måske får er at jeg lige nu har stofanet men er maget utilfres med dem efter hånden.
det ville jo være surt at skifte fra noget sin virker af ht til noget der ikke er bedre ikke
Avatar billede johnbp Nybegynder
06. februar 2001 - 23:15 #9
proacces er udmærket du skal bar betale 999 for en åben konfiguration
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
06. februar 2001 - 23:20 #10
+moms vel at mærke!
Avatar billede devil_dk Nybegynder
06. februar 2001 - 23:22 #11
maget smart af tele dk eller hvad de nu hedder efter hånden :)
gratis opretteles men hvis du vil bruge den skal du lige betale 1000 kr.
nå men de kommer med skidet den 19-02 så må jeg jo se til den tid :)
Avatar billede devil_dk Nybegynder
06. februar 2001 - 23:23 #12
vil det sige hvis jeg betaler 1000 kr så er alt åbent ?
Avatar billede handmade Nybegynder
06. februar 2001 - 23:25 #13
De kalder sig TDC, men en l*rt lugter ikke bedre af at man kalder den parfume :-)
Pinligt og dumt - de mener åbenbart, de kan slippe af med deres dårlige image ved at skifte navn...
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
06. februar 2001 - 23:30 #14
nej, alt er ikke åbent! du skal fortælle dem HVAD du vil have åbnet! så et godt råd er at finde ud af hvilke porte du vil have åbnet på hvilke ip-adresser! (192.168.1.x)
Avatar billede devil_dk Nybegynder
06. februar 2001 - 23:33 #15
kan man ikke sige til dem at de skal åbne for alt ?
Avatar billede ^segal^ Nybegynder
07. februar 2001 - 00:49 #16
kimrosgaard-> Mht. hvilke porte tænker du på at TDC skal åbne? IRC og ICQ virker uden nogen form for problemer på min pro@ccess forbindelse. Jeg regner også med, at der ingen problemer er med  at sætte webserver op, hvis man konfigurere NAT ordentligt, men jeg skal dog ikke kunne sige det med sikkerhed.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
07. februar 2001 - 01:17 #17
hvis du fx vil køre med webcam programmer kan du løbe ind i problemer! til Truetech Webcam kræves det at port 2047-2049 er åbnet, hvilket de ikke er med TDC\'s konfiguration! Du vil også opleve problemer med Netmeeting og DCC på IRC. Du skal heller ikke være sikker på at du kan overføre filer i ICQ!
Der er ingen problemer med web-server og ftp-server! de er sat op som standard!
Avatar billede ^segal^ Nybegynder
07. februar 2001 - 07:50 #18
Jeg har jo lige fortalt, at alle disse ting virker! IRC (incl DCC!) og ICQ med filetrancefering! Har du selv Pro@ccess eller er du bare en der taler efter \"erfaring\"?
Avatar billede devil_dk Nybegynder
07. februar 2001 - 08:41 #19
^segal^ kan du når jeg den 19-02 får mit længe ventede adsl hjælpe mig med at konfigurere NAT ordentligt så jeg kan få alt til at virke eller er der et sted helst på dansk man kan se hvordan den skal konfigureres ?
Avatar billede makse Nybegynder
07. februar 2001 - 08:49 #20
Avatar billede makse Nybegynder
07. februar 2001 - 08:52 #21
Og også her: http://proaccess.jth.net
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
07. februar 2001 - 08:54 #22
jeg har selv Pro@cess og kan ikke lave DCC på IRC nettet! Kan heller ikke overføre filer via ICQ eller bruge Netmeeting!
Avatar billede dar Nybegynder
07. februar 2001 - 15:55 #23
Handmade>> Der står ellers i deres egen brochure at man ikke kan. Jeg har ikke prøvet.
Avatar billede handmade Nybegynder
07. februar 2001 - 16:58 #24
Well, min søn bruger standardopsætningen fra Tele Danmark og han overfører filer
Avatar billede lynet Nybegynder
07. februar 2001 - 17:05 #25
hej alle sammen.
jeg har proaccess adsl og jeg overfører filer, både modtag og send.
jeg bruger også mirc, og har ingen problemer med at modtage filer dcc, sende har jeg ikke prøvet.
angående netmeeting er jeg lidt i tvivl, jeg har fået det til at virke men vist kun udaf.
jeg syntes at det er et udemærket produkt, HVIS man selv kunne konfigurere routeren men teledanmark har jo deres \"små\" mærkeligheder.
til at slutte af med vil jeg sige
TELEDANMARK SUXXX (dedikeret til handmade)
Avatar billede dar Nybegynder
07. februar 2001 - 18:25 #26
Fint nok.
Avatar billede devil_dk Nybegynder
24. februar 2001 - 13:42 #27
kejlhof  >> jeg afviser dit svar for de det ikke lyder som om du er sikker på det du siger det jeg skulle vide var om man kunne og hvad der sker ved at gøre det men det svarede du ikke på
Avatar billede devil_dk Nybegynder
05. marts 2001 - 00:29 #28
Jeg beholder squ mit stofa selv om de ikke er så flinke :)