Avatar billede beta Nybegynder
29. marts 2004 - 13:37 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

PowerPoint præsentation, som tæller ned

Er det muligt at lave en PowerPoint præsentation, hvor der f.eks. tælles ned fra 5 min. (der vises et ur), og der så efterfølgende bliver skrevet en tekst, f.eks. "Tillyke med de XX år". Gerne hvor selve billedet blinker og og andet "gejl".

Det skal bruges til en fødselsdag hvor fødselaren har fødselsdag kl. 24.00, og så var det sjovt på storskærm at kun lave sådan et "show". Efterfølgende spilles der "Hip hurra det er min fødselsdag..."

Men kan man dette i PowerPoint ?
Avatar billede jkrons Professor
29. marts 2004 - 21:42 #1
Der findes en timer til PowerPoint som du kan downloade her:

http://www.tushar-mehta.com/
Avatar billede hoffe Nybegynder
29. marts 2004 - 23:46 #2
Jkrons> Den er ikke god nok.. den kan ikke det som beta skriver.. har du en anden?
Avatar billede jkrons Professor
29. marts 2004 - 23:52 #3
Problemet er at PP ikke understøtter hændelser. Shyam Pillai har skrevet forskellige PP add-ins, som kan udløse forskellige hændelser

http://www.mvps.org/skp/autoevents.htm

Måske kan en af disse anvendes, fx Sub Auto_ShowBegin()
og så kan man selv kode timeren. Det orker jeg bare ikke lige at undersøge i aften :-)
Avatar billede jkrons Professor
29. marts 2004 - 23:59 #4
En anden og meget simplere mulighed er at lave x antal dias med forskellige tidspunkter på. 5 minutter = 300 dias, hvis den skal tælle sekunder, mindre hvis den skal tælle minutter de første fire minmutter og derefter sekunder. Så sætter man den til diasovergang, automatisk med et minuts mellemrum for de første 4 dias, derefter 1 sekunds mellemrum for de næste 60 dias, og så umiddelbart efter en brugerdefineret animation af tekst og "gejl".

Problemet er, at få den startet helt præcis, så den er færdig netop kl. 24.00. Det er heller ikke sikkert at intervaller på 1 sekund kører helt rpcæist, dacdet afhænger af hvor meget grafik, der er på siden mm.m ne i min test med 25 dias, gik det nu meget rimeligt.
Avatar billede hoffe Nybegynder
30. marts 2004 - 00:04 #5
Jkrons> Aaaaa ja.. super ide.. simpel dog en del arbejde, mennn det er ok.. En løsning som jeg godt kan bruge :)

Jeg ved ikke med beta?
Avatar billede beta Nybegynder
30. marts 2004 - 08:55 #6
Det lyder som en rigtig god idé, den kan godt bruges! Den løsning havde jeg ikke tænkt på! Det behøver jo heller ikke være hysterisk nøjagtigt, bare sådan rimeligt... Kl. 24.00 har folk jo fået adskillige "sjusser", og så bemærker de jo nok ikke hvis dét ikke er heeelt præcist ;-)
Avatar billede jkrons Professor
30. marts 2004 - 09:08 #7
Der behøver egentlig ikke at være så meget bearbejde, hvis de første dias er ens.

Så kan man bare kopiere dem i et passende antal og rette de tal, der nu skal skifte. Så skal det sidste dias med "gejl" og musik selvfølgelig laves, men det behøver ikke at tage lang tid. Jeg vil mene at en præsentation, der tæller ned minut for minut i fire minutter, og derefter hvert sekund, kan laves på under en time - afhængig af hvor meget gejl der skal være undervejs.
Avatar billede jkrons Professor
31. marts 2004 - 16:34 #8
Har du fået kreeret noget, der virker?
Avatar billede beta Nybegynder
01. april 2004 - 15:50 #9
Jeg har desværre ikke haft tid/mulighed for at kreere noget, men måske kan Hoffe hjælpe med dette lille "projekt" ?
Avatar billede jkrons Professor
01. april 2004 - 16:33 #10
Ellers har jeg noget "simpelt" liggende, som du måske kan arbejde videre på.
Avatar billede hoffe Nybegynder
01. april 2004 - 18:06 #11
jkrons> har du ikke mulighed for at sende det til mig på hoffe@hoffe.dk
Avatar billede jkrons Professor
01. april 2004 - 19:30 #12
Har den på kontoret, så jeg sender den i morgen.
Avatar billede hoffe Nybegynder
01. april 2004 - 19:32 #13
DU ER SUPER :)
Avatar billede beta Nybegynder
02. april 2004 - 00:12 #14
Jeg glæder mig til at se resultatet, jeg er het i en sen nattetime ved at klargøre de sidste ting til festen, men det værste er at væggeuret går igang kl. 06.00, og jeg mangler en del endnu før jeg kan sige at jeg er klar... :-/

Men det bliver en kanon fest hvis alt lykkes! :-)
Avatar billede hoffe Nybegynder
02. april 2004 - 00:20 #15
Beta> HEHEH jeg skal nok hjælpe til :)
Avatar billede beta Nybegynder
02. april 2004 - 01:23 #16
hoffe > kanon, nu er det vist også ved at være sengetid herfra!