Avatar billede leiflassen Nybegynder
29. marts 2004 - 09:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Videosekvens vender forkert

Hej

En kort videosekvens optaget med digitalkamera "vender forkert".
Optagelsen kan afspilles i RealPlayer.
Optagelse er en raketaffyring, men optaget med kameraet på højkant uden den tanke at skærmen også skal vendes på højkant (90 grader)for at se sekvensen.

Findes der nogen jordisk chance for at vende filmstumpen, så det kan ses på monitoren, uden at den skal vendes på siden eller hovedet skal lægges meget på skrå?
Jeg håber, at man har forstået problemet, det kan være lidt svært at forklare.
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2004 - 12:49 #1
Ja, den kan du klare med VirtualDub.
Hent det her: http://prdownloads.sourceforge.net/virtualdub/VirtualDub-1.5.10.zip?download

File -> open video file...
Audio -> Direct stream copy
Video -> Full processing mode
Video -> Filter -> Add -> Her finde du så de forskellige filtre. Der er "Flip Vertically" og "Flip horizontally" -> tryk OK x 2.

Hvis din video skal komprimeres med f.eks. DivX eller et andet codec, vælger du flg.
Video -> Compression. Her kan du vælge codec, og sætte dine indstillinger som du ønsker.

File -> save AVI. (her vælger du et nyt filnavn)
Avatar billede leiflassen Nybegynder
02. april 2004 - 15:27 #2
Mange tak for linket
Det er da vist et program med mange muligheder
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2004 - 10:13 #3
any time... :o)