Avatar billede krusell Nybegynder
06. februar 2001 - 19:19 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Switch til pro@cces

Et lille spørgsmål bare.
Kan man sætte denne switch: OfficeConnect Dual Speed Switch 800, på routeren man får sammen med pro@cces og dermed få internet på 3-8 maskinerm uden at den ene skal være tændt hele tiden?
Og har i evt. et bedre (billigere bud) på en switch med min. 8 porte 10/100?

krusell
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
06. februar 2001 - 20:41 #1
det kan du sagtens, men hvorfor bruger du ikke bare de 4 indbyggede 10 mbit hub-porte i speedstreamen, der sidder bag på? bruger du de porte, evt sammen med en switch, behøver du ikke have en pc\'er stående tændt for at de andre kan komme på!
Avatar billede kejlhof Nybegynder
06. februar 2001 - 21:29 #2
Du kan sagtens anvende din Pro@acces router sammen med en switch eller hub, uden at en bestemt pc skal være tændt. Hvis dine brugere bare skal dele en internet forbindelse er det rigeligt med en lille hub. F.eks. kan D-Link levere en 8 ports 10/100 for omkring en tusse. (Inkl. moms)
Avatar billede krusell Nybegynder
06. februar 2001 - 23:21 #3
Er der 4 porte på den router der er med?
Ok, det er sådan set nok, da jeg har tre maskiner, der skal på nettet.
Jeg har nemlig 3 maskiner selv, der skal på. Men jeg har ofte venner over til netaften, hvor vi skal bruge en switch, men hvis der er 4 porte på routeren, så er det nemmeste bare, at de selv tager en switch/hub med.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
06. februar 2001 - 23:27 #4
ja, kig bag på din router! der er 4 porte samt en console-port. De 4 porte er 10 mbit hub-porte :)
Vil du have en switch på, bruger du et straight through kabel fra en af de 4 porte og så til uplink-porten på switchen! Den opsætning kører jeg med og det virker kanont!
Avatar billede krusell Nybegynder
06. februar 2001 - 23:31 #5
Jeg har ikke fået noget endnu.
Der går nok 1½ måned endnu sikkert, det var derfor jeg gerne vil være klar til at sætte alle pc\'ere på nettet, når det endelig kommer.
Men tak for hjælpen.
Det ser ud til at jeg slipper for at bruge et ekstra kilo så :-)