Avatar billede _netrom_ Nybegynder
28. marts 2004 - 03:32 Der er 1 kommentar

Bliver smidt af Internettet ca. hver halve time

Jeg har fornyligt fået internet fra TDC bredbånd med 6 dynamiske ip'er, men fandt hurtigt ud af at lokal nettet ikke virkede optimalt, så jeg anskaffede mig en speedstream 2601 router og satte den op med DHCP clienten på WAN siden og DHCP serveren på LAN siden,og det virkede umiddelbart! så har jeg så et lidt mærkeligt problem, for efter ca. en halvtime bliver vi alle sammen smidt af internettet, hvilke er ret surt når man sidder midt i et online spil med missiler og granater haglende om ørene.

Jeg ringede så til TDC hotline og de foreslog at jeg skulle opdaterer firmwaren i routeren. Det har jeg så lige gjort men det hjalp ikke. jeg har også prøvet at slå DHCP serveren fra på routeren og derefter givet pc'erne faste ip'er, gateway og DNS men problemet er det samme!

håber nogle kan hjælpe!!!!
Avatar billede zenorph Nybegynder
01. august 2004 - 15:41 #1
Jeg er ret sikker på, at det fortsat er routeren som ikke kører optimalt, og vil  derfor henvise til at prøve nogle andre firmwares til dyret :-)

Har du evt. lige firmware versionen, så post den lige her, så ser jeg om jeg kan finde noget andet, der muligvis kan løse dit problem.

<\\zenorph