Avatar billede dragox Nybegynder
27. marts 2004 - 14:43 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Samsung , 120 GB SpinPoint

Jeg har et program!
I dag har jeg købt en 120GB harddisk mere, til min 80 GB, da jeg manglede plads, så jeg er oppe på 200 GB ca.

navnet er Samsung, 120 GB SpinPoint
S/N: S00Qj10X265976

Problemet er at den siger at det er en 31,4 GB harddisk istedet, og jeg har tjekket klistermærket på harddisken, hvor der står 120gb på.
Så hvorfor?

Og det er både i DOS / bios siger den 33104 mb (33,1 GB)
men hvor er mine sidste 90 GB?

Sku jeg få den byttet?
for jeg fatter det som en fabrik fejl !

Men hvis det ikke er, så hjælp mig lige! :P
(har formateret den)
Avatar billede ird Praktikant
27. marts 2004 - 14:48 #1
Mener windows updates---> altså SP1 retter op på dette men det er ikke 100%
Avatar billede dragox Nybegynder
27. marts 2004 - 14:52 #2
jeg er lige ved at se på adabotere til den,
og laver lidt et billede folk kan se om 5 min. så brb
Avatar billede peet-49 Novice
27. marts 2004 - 14:53 #3
Tjek at jumper ikke sidder på limit på HD
Avatar billede fixxxer Nybegynder
27. marts 2004 - 14:56 #4
som peet49 nævner har du kommet til at sætte Cap Limit på disken, ved at placere en jumper forkert. Kik på diagrammet på forsiden af disken for at se hvordan jumperne skal sætte til dit system. Er din nuværende harddisk sat som MASTER, skal din nye sættes til SLAVE, og altså ikke jumpes til LIMIT.
Avatar billede dragox Nybegynder
27. marts 2004 - 14:56 #5
ja.. sku lige ta billede
www.dragox.dk/hdd.jpg
Avatar billede dragox Nybegynder
27. marts 2004 - 14:57 #6
men ellers, så stik mig lige et link til sp1
Avatar billede dragox Nybegynder
27. marts 2004 - 14:59 #7
en sku gerne være slave, for der er slet ik jumper i den.
og kender godt det med jumper, uden jumper er det slave, og der kan isættes 2 jumper, så det også slave, så vil lige prøve at isætte de 2 jumpere!
Avatar billede quatrix Nybegynder
27. marts 2004 - 15:00 #8
Du har som peet49 og fixxxer sat jumperen forkert, da standard for når man jumper den til et limit er 32 gb..
Og lige et godt råd, læs på din disk inden du sætter den til, om den er jumpet korrekt eller forkert....
Avatar billede dragox Nybegynder
27. marts 2004 - 15:06 #9
er skam gjort, og har et fint stykke papir med det på

*General Pin Setting
-Setting as Slave = ingen jumper i

*Pin Setting (32 GB Clip Pin Setting)
-Setting as Slave (CD) = én jumper i

så jeg regner da med at der ikk' skal jumper i
Avatar billede quatrix Nybegynder
27. marts 2004 - 15:13 #10
Noget tyder jo på du har gjort det forkert....
Avatar billede dragox Nybegynder
27. marts 2004 - 15:14 #11
amn, har gjort det jeg sku, så hvorfor siger den kun 32 gb ! :/
stik mig en sp1 :D
Avatar billede quatrix Nybegynder
27. marts 2004 - 15:15 #12
Avatar billede zenze Nybegynder
27. marts 2004 - 16:31 #13
Du kan under "Diskhåndtering" partitionere og formattere den. Hvis du af specielle årsager ønsker at bruge fdisk, så ligger den nyeste her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q263044
Den skal installeres på en Win98 maskine og så skal du lægge den sammen med bootfilerne på en diskette.
Link til SP1a:  http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/servicepacks/sp1/sp1lang.asp
Avatar billede zenze Nybegynder
27. marts 2004 - 16:41 #14
Du må kunne hente et værktøj hos Samsung til at installere disken. Jeg kigger!
Her:
http://www.samsung.com/Products/HardDiskDrive/utilities/index.htm
Avatar billede zenze Nybegynder
27. marts 2004 - 16:43 #15
Jeg lægger et svar, hvis det er noget du kan bruge, for nu går jeg snart ud og spiser med kniv og gaffel:0)
Avatar billede dragox Nybegynder
27. marts 2004 - 19:21 #16
har faktisk fået den til at virke selv!
underligt nok, så pillede jeg min egen fra og satte den på master
og da sage den at det var en 120 gb og så skiftede jeg tilbage til slave igen.
Så kunne den godt finde ud af.

Men synes da det underligt at man ikke bare kunne køre det som jeg gjorde i starten. for som quatrix siger, så er det de 32 er er limit.
Men nu har den samme settings som før, bare med 120.
ret weird.