Avatar billede larsfc Nybegynder
27. marts 2004 - 09:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

OCR B Skrifstørrelse i faktura

Hej
Jeg kan ikke kontrollere skriftstørrelsen på min ocr skrift. Printeren er en canon gp215. Jeg har defineret skrifttypen i concorde printerdriver (anvender dos driver + softfont i printer) og kan godt kalde den, men kan ikke kontrollere højde via PCL. Jeg har prøvet at sende escape-koderne direkte til LPT porten fra en commandoboks, men kan heller ikke her styre højden. Er der en der har en et eksempel på en escape sekvens der kalder ocr b i 10 cpi. Min ocr b font kaldes med esc(80x
Venligst
Lars
Avatar billede larsfc Nybegynder
27. marts 2004 - 16:35 #1
ps. mangler vist lige at det er en C5 1.80
/Lars
Avatar billede mariaf Juniormester
27. marts 2004 - 17:40 #2
Hvorfor bruger du ikke windows-versionen? Der kører det bare.
Avatar billede larsfc Nybegynder
29. marts 2004 - 23:21 #3
Jeg forsøger at hjælpe en kammerat som bor lidt langt væk, og vil helst ikke begynde at ændre i faktura layout'et via telefon (hans installation er på vej til mig). Jeg kan lige tilføje at hele faktura er defineret til 12 CPI og jeg kan altså ikke ændre størrelsen i OCR linien, og ja, jeg har prøvet esc sekvens med både (primær og )sekundær.
/Lars
Avatar billede hesko Nybegynder
01. april 2004 - 22:31 #4
Jeg ved ikke om det virker, men jeg har koden fra XAL og en IBM Mode printer.
Koden er
Start: ESC "k" ENQ DC2
Stop: ESC "k" STX
Avatar billede larsfc Nybegynder
13. april 2004 - 14:52 #5
Hej igen
Så har jeg været en tur i det jyske og fået løst mit problem. Løsningen var at jeg først kaldte skriftstørrelsen og derefter en ny "esc" sekvens og der kaldte ocr b softfonten. Se eksempel herunder

ESC "(s10H" ESC "(80X"

/Lars