Avatar billede leiflassen Nybegynder
27. marts 2004 - 09:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Remote Procedure Control

Hej
Har lige indkøbt ny PC med MSI bundkort og 3000 MHz Intel processor.
Har lige installeret windows XP Pro.
Der er ikke endnu foretaget installation af service pack 1 eller andre opdateringer.
Drivere til lydkort og grafikkort (nVIDIA Geforce FX 5200) er installeret.

Problemet er at et par gange i timen kommer følgende meddelelse:
Windows lukker ned og genstarter NT AUTHORITY/SYSTEM:
Remote Procedure Call (RPC) sluttede

Hvad er det, der slutter og kan jeg indstillede Windows på nogen måde for at forhindre denne genstart?

Jeg har heller ikke installeret nogen antivirus endnu.
Hvis det er en virus, som jeg ikke tror det er, så har den været hurtig.
LAN netforbindelsen er i gang.
Avatar billede peet-49 Novice
27. marts 2004 - 09:27 #1
Du har fanget blaster eller lign. hent sikkerhedsopdateringer hos microsoft.
Avatar billede peet-49 Novice
27. marts 2004 - 09:29 #2
Gå i KØR skriv: shutdown-a og tryk enter.
Avatar billede peet-49 Novice
27. marts 2004 - 09:31 #3
Du skal huske, at aktivere firewall på dit lan.
Avatar billede hcma Novice
27. marts 2004 - 10:56 #4
Avatar billede rafle Nybegynder
27. marts 2004 - 14:58 #5
Til næste gang du skal installere XP, kan du hente denne patch inden du går igang.
Den lukker hullet i RPC, så blaster ikke kan komme ind på din maskine, bare husk at installere den inden du sætter maskinen på netværket.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=5fa055ae-a1ba-4d4a-b424-95d32cfc8cba&DisplayLang=en
Avatar billede leiflassen Nybegynder
27. marts 2004 - 15:54 #6
Mange tak for svarene.

Blaster var godt nok hurtigt denne gang, hurtigere end lige beregnet.
Da jeg kun er kommet til Windows installationen, så rydder jeg lige maskinen igen.
Så det kan godt være, at det varer lidt inden jeg er tilbage igen.
Alle svar har været gode, så jeg ved såmænd ikke hvem der skal have point.
Avatar billede hcma Novice
27. marts 2004 - 15:58 #7
peet49 kom først med Blaster, så jeg skal ingen points have.
Avatar billede hcma Novice
27. marts 2004 - 16:00 #8
til en anden gang:  sørg for som det først at få lukket for DCom før du går på nettet, hvis du skal i gang med at installere/reparere igen.
Download evt. programmet til at lukke det og hav det liggende klar.  Linket står i min Blaster-vejledning
m v h
hcma / Catbody
Avatar billede rafle Nybegynder
27. marts 2004 - 16:12 #9
Jeg skal heller ikke have point, peet49 svarede først.
Mvh, R