Avatar billede moejensen Nybegynder
27. marts 2004 - 08:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hjælp til string

jeg har lavet en lille editor, hvor teksten altid skal slutte på en <br> eller <br />. Derfor har jeg lavet følgende linie inden koden sættes ind i databasen:

If not (right(strHtmlCode, 4) = "<br>" OR right(strHtmlCode, 6) ="<br />") Then strHtmlCode + "<br />"

Men jeg får følgende fejl:

Microsoft VBScript runtime error '800a000d'

Type mismatch: 'strHtmlCode'
Avatar billede kemoiq Nybegynder
27. marts 2004 - 08:54 #1
Prøv med:
If not (right(strHtmlCode, 4) = "<br>" OR right(strHtmlCode, 6) ="<br />") Then strHtmlCode = strHtmlCode + "<br />"
Avatar billede moejensen Nybegynder
27. marts 2004 - 09:04 #2
Nu får jeg ingen fejl, men den sætter heller ikke noget ind i enden af strengen.
Avatar billede moejensen Nybegynder
27. marts 2004 - 09:05 #3
vent lidt, jeg har nok fundet fejlen - jeg gente den gamle streng :-(
Avatar billede moejensen Nybegynder
27. marts 2004 - 09:17 #4
yeå så virker det, tanketorsk.

laver du lige et svar
Avatar billede kemoiq Nybegynder
27. marts 2004 - 09:36 #5
yep