Avatar billede 7th Praktikant
27. marts 2004 - 08:27 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Vurdering af redesign

Mit 2003 redesign af Just R&B blev for grafisk tungt. Derfor har jeg arbejedet på et nyt redesign af det gamle redesign.

Det gamle redesign: www.justrandb.dk/edition/ user og pass = test

Det nye redesign af det gamle redesign: www.justrandb.dk/preview.gif

Jeg håber der er nogle, som har et par ord med på vejen omkring hvad der er godt og skidt.
Den grønne bar signalerer mouseoverfarven. Grunden til, at der er så meget plads i topbanneret i højre top skyldes, at der skal være plads til en lille bitte tekst menu.
Jeg har gjort meget ud af, at lave det så stilrent, enkelt og grafisk let, da websitet kommer til at indeholde en del tekst.
Avatar billede giorgio Nybegynder
27. marts 2004 - 08:58 #1
Det er en fed side du har fået op at køre, men kan godt se at den er tung.

Har du overvejet at kombinere flash og HTML. Det grafiske fungere så meget bedre i flash, og det fylder bare intet. Jeg arbejder selv meget i flash, og jeg laver store sider, der ikke fylder noget.
det er nemt at sætte sig ind i (bruger selv Flash MX 7),
Avatar billede .mox Nybegynder
27. marts 2004 - 10:25 #2
Jeg kan ikke selv finde ud af flash, men hvis du kunne lave det i flash ville det ,som girgio nævner, være meget bedre(og flottere). Jeg syntes også du skulle Centrer det. Plus at den grønne farve(som markere vilken side men er på) skal være en anden farve, den passer ikke ind i de andre velvalgte farver du har brugt
Avatar billede 7th Praktikant
27. marts 2004 - 21:08 #3
Jeg er igang med at lave menuen i flash, men resten laves i xhtml. Alt andet vil være overkill synes jeg, da det kun er siderne og banneret, som skal slices.
Jeg kan på en måde godt se, at den grønne farve ikke matcher så godt.
Avatar billede apo Praktikant
27. marts 2004 - 21:14 #4
Fedt design!

Visse steder (såsom siden med kontaktformularen) er teksten VIRKELIG lille - Så lille så jeg skulle gætte mig frem til at det var tekst :o

Apo
Avatar billede 7th Praktikant
27. marts 2004 - 21:48 #5
Jeg er ikke så god til at forklare mig, så prøver lige igen ;o)

www.justrandb.dk/edition/ er det gamle redesign.
www.justrandb.dk/preview.gif er det nye redesign baseret på det gamle redesign. Det er dette redesign, som er til vurdering.
Avatar billede apo Praktikant
27. marts 2004 - 22:03 #6
Jeg foretrækker klart det gamle redesign (/edition/) frem for det nye (/preview.gif).

"Edition" er meget skarpere i linjerne, teksten på knapperne er mere stilfuld og mere tydelig og designet virker i det hele taget utrolig gennemført.

Det eneste jeg foretrækker fra dit nye design (preview.gif) er topbilledet, fordi ansigterne fylder mere og linjerne virker renere.

Jeg beklager, men efter at have set dit gamle design (som jeg faktisk troede var dit nye) har jeg ikke mange positive ord at sige om dit nye design (preview.gif)

Så behold dog det gamle! ;-)

Apo
Avatar billede 7th Praktikant
27. marts 2004 - 22:32 #7
Det er jeg ked af at høre. Jeg kan også rigtig godt lide det gamle design, men som sagt, det er alt for tungt og klodset, og derudover er der lidt computer over det, som jeg ikke synes passer så godt til musik.

Husk lige at lægge et svar tak :o)
Avatar billede apo Praktikant
27. marts 2004 - 23:09 #8
Her er et svar :-)

Jeg vil lige sige at jeg kører "kun" med en 256/512kb bredbåndforbindelse. Her tager det omkring 2-3 sekunder at hente siden (inkl. grafik), så i forhold til andre sites jeg har besøgt, er loadetiden og grafikken hverken lang eller tung.

Apo
Avatar billede 7th Praktikant
28. marts 2004 - 22:04 #9
www.justrandb.dk/preview.gif er blevet erstattet af www.justrandb.dk/redesign.htm

Jeg kunne godt bruge en mening mere om www.justrandb.dk/redesign.htm
Avatar billede .mox Nybegynder
29. marts 2004 - 15:02 #10
At du centrede den helt, dvs. at den også kommer lidt ned fra Top-kanten. En Sort skygge på bunden så overgangen bliver mere blød. Anden farve til det grønne(aktive) felt.
Avatar billede 7th Praktikant
29. marts 2004 - 15:12 #11
Takker for hjælpen.