Avatar billede chill_out Nybegynder
26. marts 2004 - 20:44 Der er 10 kommentarer

2 skærme

hvorfor kan jeg ikke bruge to skærme på min comp der bliver en konfligt (gult udråbstegn) i enhedshåndteringen hvad er det der sker jeg kunne godt da jeg kørte 98 er det fordi jeg ikke køre fat 32 det var der en på arbejde der mente nu vil jeg lige høre om det kunne være rigtigt for det er da underligt at de går tilbage med udviklingen det gik så nemt da jeg havde 98 jeg smed bare det extra grafikkort i og startede så gik det helt af sig selv er der lige en der kan sige hvad der er galt eller er det en fejl 40.

MVh Chill_out
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. marts 2004 - 21:00 #1
Det er ikke pgs FAT32. Der skal installeres drivere til begge grafikkort.
Jeg ved ikke hvordan indstillingerne skal være, for at man kan bruge begge skærme, samtidigt.

Men prøv at installere drivere til begge gfxkort.. derefter genstart.. højreklik på skriverbordet > egenskaber > avanceret > se om der ikke er noget du kan indstille der..
Avatar billede haverslev Novice
26. marts 2004 - 21:01 #2
Du kan sagtens bruge 2 skærme i XP, her er en beskrivelse fra Hjælp & support i Windows, som forklarer det fra bunden af.:
Sådan installeres flere skærme
Sluk for computeren.
Indsæt det ekstra skærmkort af typen PCI (Peripheral Component Interconnect) eller AGP (Accelerated Graphics Port) i en tilgængelig slot.
Tilslut den ekstra skærm til kortet.
Tænd computeren. Windows registrerer det nye skærmkort og installerer de relevante drivere.
Åbn Skærm i Kontrolpanel.
Klik på ikonet for den skærm, du vil bruge ud over den primære skærm, under fanen Indstillinger.
Marker afkrydsningsfeltet Udvid Windows-skrivebordet over til denne skærm, og klik derefter på Anvend eller OK.
Hvis afkrydsningsfeltet ikke vises på computeren, er det måske fordi videoadapteren ikke understøtter flere skærme. Se Bemærk! for at få oplysninger om kompatibel hardware.

Bemærk!

Klik på Start, klik på Kontrolpanel, og dobbeltklik derefter på Skærm, hvis du vil åbne Skærm.
Hvis du markerer afkrydsningsfeltet Udvid Windows-skrivebordet over til denne skærm, kan du trække elementer hen over skærmen til andre skærme.
Eller du kan ændre størrelsen på et vindue, så det fylder mere end én skærm.

Hvis du vil bruge funktionen til understøttelse af flere skærme, skal du bruge et PCI- eller AGP-skærmkort til hver skærm. Hvis du har et indbygget skærmkort (ikke et plug-in-kort men et kort, der er en del af bundkort), du vil bruge som en del af en konfiguration med flere skærme, skal det indstilles som VGA.
Se Kompatibel hardware og software i Hjælp og support, hvis du vil have vist en omfattende liste over hardware, der understøttes af Windows-operativsystemerne.

Hvis computeren ikke genkender den anden skærm, skal du klikke på Fejlfinding ved skærmproblemer for at få yderligere oplysninger.
Operativsystemet skal altid bruge en VGA-enhed. Computerens BIOS eller EFI finder VGA-enheden ud fra slotrækkefølge, medmindre BIOS giver mulighed for at vælge, hvilken enhed der skal behandles som VGA-enheden.
VGA-enheden kan ikke stoppes, hvilket er en vigtig betragtning ved docking af enheder.
Den skærm, der defineres som den primære skærm, viser logondialogboksen, når du starter computeren. Desuden vil de fleste programmer vise vinduer på den primære skærm, når du åbner dem første gang.
Hvis du bruger Dobbeltvisning, skal du springe trin 2 og 3 over. Tilslut den anden skærm til videoudgangsporten på din bærbare pc eller til den anden videoudgangsport på den stationære pc. Når du tænder computeren, skal den genkende den anden skærm. Følg trin 5-7 for at udvide visningen til den anden skærm. Hvis den anden skærm ikke er vist under fanen Indstillinger, skal du måske opdatere skærmdriveren.
Avatar billede chill_out Nybegynder
26. marts 2004 - 21:35 #3
ja alt det der er meget godt MEN jeg har instaleret driver til begge men der er som jeg skriver en konfligt(gult udråbstegn) og jeg aner ikke hvad eller hvorfor det er der jeg har prøvet at fjerne kortet og lade den finde det igen den finder det igen menden vil ikke virke???? og de er godkendt af xp
Avatar billede chill_out Nybegynder
26. marts 2004 - 21:39 #4
det er et S3 Virge DX/GX skærmkort
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. marts 2004 - 21:42 #5
Er du sikker på at du installerer de rigtige drivers?
Avatar billede chill_out Nybegynder
26. marts 2004 - 23:05 #6
tjaa jeg går ud fra at xp finder de rigtige driver men det kan da godt være jeg skal gå på nette og finde opdateringer. men der står godt nok det er dx/gx på korttet og i enhedshåndteringen står der også dx/gx
Avatar billede haverslev Novice
27. marts 2004 - 17:55 #7
Hvis det ene grafikkort sidder i AGP sokkel og det andet i PCI sokkel, prøv da at tage PCI kortet ud og byt det rundt med et andet kort eller til en fri sokkel:
IRQ konflikt, f.eks begge er på IRQ 15 og ved at flytte,kommer det ene så på IRQ16
Hvis det er et "onboard" grafikkort og AGP/PCI kort, ja så er jeg enig med :
thesurfer Er du sikker på at du installerer de rigtige drivers?
Avatar billede chill_out Nybegynder
27. marts 2004 - 18:30 #8
jeg har prøvet at flytte det til en anden irq og det er ikke et onboad
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. marts 2004 - 15:59 #9
Det er bedre at installere drivere der er opdateret, end at bruge standard en driver, som Windows selv finder.
Avatar billede chill_out Nybegynder
28. marts 2004 - 16:16 #10
jeg har efterhånden prøvet det hele også opdateret driverne jeg begynder og have mistanke til kortet