Avatar billede d_warma Nybegynder
26. marts 2004 - 18:25 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Restore af tablespace

Hey...

Jeg har en 8.1.7 hvor jeg har brug for en vejledning til restore af et enkelt tablespace med 4 datafiles.

Jeg har restored filerne fra tape, men skal også have dem tilbage i Oracle.

Er der en guide til hvordan man restorer?
Avatar billede d_warma Nybegynder
26. marts 2004 - 20:05 #1
jeg har en fil-backup af tablespace.
Dette skal vel importeres i Oracle??
Avatar billede lap Nybegynder
27. marts 2004 - 11:00 #2
er det en eksport eller en cold backup af datafilerne du har? Hvis det er en cold backup, så kører din database vel i archive mode?
Avatar billede d_warma Nybegynder
27. marts 2004 - 11:36 #3
det er en hverken cold, warm eller eksport
Der kører et seperat backupsystem der backer alle filer op på mine servere...
Avatar billede lap Nybegynder
27. marts 2004 - 14:23 #4
hvilket backup system? er der oracle agent? Operativsystem?

indtil videre har du ikke svaret noget som gør, at jeg kan hjælpe dig videre. Hvis ikke din database er lukket ned under backup, og du ikke har en oracle online agent i dit backup system, så er det sansynligt, at din backup ikke kan bruges til noget.

Derudover skal din database være i archive log mode hvis din backup skal kunne bruges til noget - er den det?
Avatar billede d_warma Nybegynder
27. marts 2004 - 16:32 #5
Aner det ikke. Det er en tapebackup som kører natligt.
Det er ikke et produktionsystem, så jeg kan godt leve med, at den starter fra backuptidspunkt.
Avatar billede lap Nybegynder
27. marts 2004 - 17:06 #6
jeg melder pas - du leverer ikke information nok :-(

"Derudover skal din database være i archive log mode hvis din backup skal kunne bruges til noget - er den det?"

Har du nogensinde kontrolleret, at din filbackup af din database kan bruges til noget?
Avatar billede d_warma Nybegynder
27. marts 2004 - 17:17 #7
ja, men det er ikke mig der står for det normalt. og ham der har lavet det tidligere er 14 dage i Kenya... :o(
Hvordan kontrollerer jeg om den er i archive log mode?
Avatar billede lap Nybegynder
28. marts 2004 - 00:50 #8
start med at kikke logfiler fra backup - har du overhovedet en valid backup?

Hvilket operativsystem kører oracle på - hvis det er windows skal du kontrollere, at backup'en ikke skipper filen pga. låsning.

kontroller init.ora filen for archive log mode - alternativt kikker i archive_log_dest og ser, om der ligger nogle filer.
Avatar billede d_warma Nybegynder
31. marts 2004 - 14:53 #9
undskyld min manglende respons.
Jeg har snakket med min kollega, og det viser sig, at der ikke er nogen valid backup!!
Men vi klarede det alligevel.
Lap: hvis du lægger et svar ind, så giver jeg dig nogle point for din hjælp.
Avatar billede lap Nybegynder
31. marts 2004 - 21:28 #10
hermed et svar, men kunne du ikke skrive, hvordan I så klarede det - hvis der skulle være andre som kunne lære noget (udover en valid backup :-)
Avatar billede d_warma Nybegynder
18. maj 2004 - 13:30 #11
Lukker spg.