Avatar billede jacobclausen Nybegynder
26. marts 2004 - 17:57 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

problemer med Medion 794 19" TFT

Hej eksperter!

Jeg har netop købt en Medion 794  19" TFT fladskærm.
Jeg syntes da også at den er ganske fin, men når jeg kører et spil, som f.eks. battlefield 1942, så begynder skærmen at "hænge" i nogle underlige vinkler.

Dette løses ved at trykke på auto knappen der sidder på skærmen og så står skærmen rigtig igen.

Men hvis jeg så går ud af spillet og åbner det igen, så står skærm underligt igen.

Nogle som har en ide om hvad der skal gøres ved problemet?

PÅ forhåbt tak
jacob clausen
Avatar billede martinowitz Nybegynder
26. marts 2004 - 21:56 #1
Hvilken computer har du ? Hvilket grafikkort ? Og hvilken refresh rate kører du med ?

Og opstår problemet kun i det spil, eller bare generelt ??

/Martin
Avatar billede jacobclausen Nybegynder
27. marts 2004 - 08:43 #2
Jeg har købt den computer aldi lige har haft på tilbud, hvis du ved hvilken det er? Grafikkortet er det tilhørende i aldi pc'en - ATI RADEON 9800 XXL

Nu er jeg ikke helt med på hvad du mener med refreshrate - men ude på mit skrivebord kører den på 75hz og når jeg spiller mine spil i en opløsning af 1152x864 kører den på 60hz

Nu er det eneste spil jeg har på pc'en battlefield!
Avatar billede martinowitz Nybegynder
27. marts 2004 - 10:26 #3
Jeg tror at din skærm har det typiske problem, som mange fladskærme har, og det er, at når man spiller actionspil a la BF1942, så kan skærmen  ikke nå at følge med, og derfor kommer grafikken til at hænge.

Det der er vigtigt med den slags skærme er deres responstid - den skal helst ligge på 16 ms. eller derunder, alt over kan faktisk være ligemeget (så længe at det gælder spil)

Jeg kender godt computeren fra Aldi, det er en fed maskine, især til prisen.

Jeg ville anbefale dig at prøve at sætte en almindelig CRT-skærm til, så tør jeg godt garantere, at så har du ikke nogen problemer med BF 1942.

Du skal så overveje, om du vil beholde din fladskærm eller om du vil prøve en anden fladskærm, eller om du vil gå tilbage til CRT-skærme.

/Martin
Avatar billede jacobclausen Nybegynder
27. marts 2004 - 10:31 #4
Måske jeg har udtrykt mig lidt forkert :)
Det jeg mener er at når du f.eks. på en almindelig skærm indstiller den så billedet står centreret (at man kan se hele billedet og ikke mabgler noget af toppen). Men her sker der det at hver gang jeg går ind i spillet så stiller den automatisk tilbage igen når jeg lige har centreret skærmen.
Avatar billede martinowitz Nybegynder
27. marts 2004 - 12:09 #5
Hvis jeg forstår dig ret, så kan den ikke huske opsætningen af din skærm. Og hvis jeg har forstået det korrekt, så ville jeg ud fra det, som du har fortalt, gå ned og kræve skærmen ombyttet.

Kører du både spil og windows i samme opløsning ??

Hvis du f.eks. kører Windows i 1280 * 1024, og dit spil i 1024 * 768, så kan skærmen ikke finde ud af det. Dette var dog mest et problem i ældre dage, men eksisterer dog stadigvæk på nogle skærme.

/Martin
Avatar billede jacobclausen Nybegynder
28. marts 2004 - 18:43 #6
Jeg mener ikke at jeg har fået svar på mit spm. men jeg prøvede at installerer mit Command and conquer generals og det kørte ganske fint.

Så det må jo næsten bare være det ene spil den er gal med.

Du modtager 30 point.
Tak
Avatar billede martinowitz Nybegynder
28. marts 2004 - 19:35 #7
Du skulle hellere prøve med et andet spil, som også går hurtigt, f.eks. Unreal Tournament 2004, og så se, hvad din skærm siger til det.

/Martin
Avatar billede jacobclausen Nybegynder
28. marts 2004 - 19:36 #8
YEP - ville også gerne, men jeg har ikke spillet og heller ikke pengene til at gå ud og købe et nyt