Avatar billede theboogieman Nybegynder
26. marts 2004 - 14:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mounte mass storage usb?

Jeg kører devfsd og vil meget gerne mounte min mass storage usb device...
Jeg sætter min usb i... /proc/bus/usb/002/002 findes og er min device... Hvordan kommer jeg nu videre?
/dev/usb er tom.
/dev/sdx findes ikke.
Hvad skal jeg gøre - alle modules køre rigtigt.
Avatar billede mfalck Praktikant
26. marts 2004 - 15:33 #1
min maxtor one touch  usb disk kommer ind som /dev/sda1 ... jeg ved ikke om det samme gælder for dig ?
Avatar billede fangel Nybegynder
26. marts 2004 - 16:19 #2
skriv "dmesg" og læs din log - der burde den gerne skrive dit mount-point...

Morten
Avatar billede odysseus Nybegynder
26. marts 2004 - 17:43 #3
Morten: Jeg har samme problem her. Jeg kan godt finde disken i /proc/bus/usb/devices men jeg aner ikke, hvad den skal hedde (/dev/sda eksisterer ikke). Kan du tyde det? så vil jeg oprette et spørgsmål og give dig 50 points, hvis du løser mit problem.....
Avatar billede fangel Nybegynder
26. marts 2004 - 18:02 #4
odysseus -> som sagt, prøv at tjek din "dmesg" (i konsol, skriv dmesg, enter)... der findes debug messages... der står oftest hvilket mountpoint et device får...

hvis det ikke lige fremgår, så smid din (kun de nederst ca 20 linier) til min mail... mfa@desi-dev.dk - hjælper gerne hvis jeg kan

Morten
Avatar billede mfalck Praktikant
26. marts 2004 - 23:24 #5
ellers prøv lsusb
Avatar billede theboogieman Nybegynder
28. marts 2004 - 13:07 #6
Takker, fandt den under scsi...
Avatar billede mfalck Praktikant
28. marts 2004 - 14:38 #7
ok