Avatar billede itfreaken Nybegynder
26. marts 2004 - 14:31 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Lang tid om at starte windows.

Nogen der ved hvorfor Windows Xp Pro tager meget lang tid om at boote? Jeg har prøvet at disable netkort som er sis900.
Jeg har et Asrock K7S8X R3,0 bundkort, 512Mb pc3200 Elixir ram og en Barton 2500+ Cpu.

Det er som at den står og søger efter et eller andet under opstarten. Jeg har prøvet at slå netværkskortet fra, men uden held.

Nogen der har forslag til problemløsning?

Den står ca. 1 minut med den grønne løbende streg, og det er jo lige overkanten for en maskine med sådanne specs.
Avatar billede tanakin Nybegynder
26. marts 2004 - 14:35 #1
En formattering gør altid underværker ;). Prøv at tjekke på www.tweakxp.com ellers. De har masser af tips og fiduser til at optimere de processer i xp, en af dem må jo passe til dig
Avatar billede c-holst Novice
26. marts 2004 - 14:35 #2
hvad med dette.
en nyinstallation, hvor du beholder dine filer og indstillinger
http://hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair

læs instruktionen og print den ud inden du går i gang

vær ops på følgende
http://hcma.dk/tips&tricks.htm#sp1
http://hcma.dk/tips&tricks.htm#gem_updates
Avatar billede c-holst Novice
26. marts 2004 - 14:38 #3
ellers kan du gå ind i start > kør skrive msconfig, og under fanebladet start se hvor mange ting der starter op med din maskine. kopierer du listen herind, kan vi kigge på den sammen.

der er jo også den mulighed er di maskine er befængt med smuds, som sløver din maskine.
virker den også langsommere generelt, kunne vi kigge på det.
Avatar billede itfreaken Nybegynder
26. marts 2004 - 14:38 #4
Hej. Jeg har formateret mange gange. Og det er også først efter jeg har fået det nye bundkort Cpu og ram det er begyndt på det. Håber der er nogen der kan hjælpe det er MEGET irriterende
Avatar billede itfreaken Nybegynder
26. marts 2004 - 14:39 #5
Den virker ikke langsom. Det er kun lige under opstart. Der hvor den blå streg kører.
Avatar billede cp1 Nybegynder
26. marts 2004 - 15:00 #6
hvis ikke du har gjort det, så tjek at alle kabler, hardware etc... er forbundet som de skal være
Avatar billede itfreaken Nybegynder
26. marts 2004 - 15:02 #7
Har tjekket det. Det er bare rigtig træls. Og der er ikke mange der kan finde en løsning ppå problemet. vil bare så gerne have den til at virke.
Avatar billede magictouch Nybegynder
26. marts 2004 - 15:14 #8
Du har ret i at den søger efter noget;) Gå ind og find din netforbindelse-h.klik egenskaber-fjern flueben i - fil og udskriftsdeling. Det søger den altid efter i opstarten! og har du bootvis?
Avatar billede itfreaken Nybegynder
26. marts 2004 - 15:23 #9
Nej jeg har ikke bootvis hvad er det?
Avatar billede magictouch Nybegynder
26. marts 2004 - 15:24 #10
Avatar billede tanakin Nybegynder
26. marts 2004 - 15:25 #11
tak for point ;). c-holst skal vel ha lidt karma i det mindste så. Kan du ikke finde en fidus på tweakxp.com så følg hans ide med at sende din start-liste herind så folk kan se på den
Avatar billede tanakin Nybegynder
26. marts 2004 - 15:27 #12
nice side magictouch
Avatar billede magictouch Nybegynder
26. marts 2004 - 15:30 #13
*S*
Avatar billede c-holst Novice
26. marts 2004 - 15:34 #14
ved ikke lige hvad der skete i denne tråd
Avatar billede magictouch Nybegynder
26. marts 2004 - 15:58 #15
c-holst>mig du mener;)?
Avatar billede hcma Novice
26. marts 2004 - 16:28 #16
det kan være at der checkes gamle, udløbne certifikater, som så ikke kan findes og derfor tager lang tid. Mange certifikater udløb 31. dec. 2003 og skal så fornyes.
Så prøv at slette fluebenene (3 stk) ved "kontroller/check certifikater ved......"

Magictouch >>  hvad var det nu du også slettede samme sted??
Avatar billede c-holst Novice
26. marts 2004 - 16:50 #17
nej, det undrede mig bare at spørgsmålet blev lukket
Avatar billede itfreaken Nybegynder
26. marts 2004 - 16:55 #18
catbody hvor finder man det med certificaterne?
Avatar billede itfreaken Nybegynder
26. marts 2004 - 17:24 #19
Kom nu der må da være nogen der ved hvor jeg kan slå de certificater fra.
Avatar billede hcma Novice
26. marts 2004 - 17:47 #20
Kontrolpanel -> Internetindstillinger -> Vis -> scroll ned til Sikkerhed og find dem 3 steder der.
Avatar billede hcma Novice
26. marts 2004 - 17:48 #21
sorry løgn og latin.  Skal være
Kontrolpanel -> Internetindstillinger -> Fanebladet Avanceret -> Scroll ned til Sikkerhed og slet det der.
Avatar billede itfreaken Nybegynder
26. marts 2004 - 17:55 #22
Må desværre konstatere at det ikke virker. Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe.? !!!PLEASE!!!  Help MEe Det er PISSE irriterende!
Avatar billede itfreaken Nybegynder
26. marts 2004 - 18:15 #23
Er der ikke nogen der har det samme problem eller ved hvad det  kan være? det er VIRKELIG irriterende at skulle vente så lang tid på at den starter op.
Avatar billede hcma Novice
26. marts 2004 - 21:23 #24
er der scannet for spyware ??
Avatar billede c-holst Novice
26. marts 2004 - 21:26 #25
hvad med at loade default biossettings i din bios.

hvad sker der hvis du piller netkortet ud af maskinen? Har set du har et onboard, men hvis du har et andet et i mener jeg

har du indlæst nogen programmer som skulle optimere din opstart?

har du nogen konflikter i din enhedshåndtering?

bare nogle skud
Avatar billede itfreaken Nybegynder
26. marts 2004 - 21:45 #26
Jeg fandt Sq ud af det. Det var mit Cd-rom drev der gjorde det. men nu virker det jeg skiftede det bare ud.
Avatar billede c-holst Novice
26. marts 2004 - 22:12 #27
hvordan fandt du ud af det.
Avatar billede itfreaken Nybegynder
26. marts 2004 - 22:15 #28
Min onkel sagde tidligere idag om der var nogen problemer med mit cd-rom drev og det er der jo ikke eller det troede jeg ikke. Og han kunne ikke finde fejlen heller så han fåreslo at spørge her inde så det gjorde jeg men der var heller ike nogen der vidste hvorfor og så ville jeg jo lige prøve at se om det nu var cd-rom drevet der var noget ivejen med og det var det jo så. Det går meget hurtigere nu. Men ellers tak for jeres bud alle sammen.
Avatar billede c-holst Novice
26. marts 2004 - 22:32 #29
til en anden gang. læs denne guide, og lad være med at acceptere de svar folk lægger ind før du har fået løst dit problem.

http://ebruger.dk/faq/

både catbody og jeg har spurgt til om din maskine kan vær befængt med smuds. hvad siger du til det?
Avatar billede itfreaken Nybegynder
26. marts 2004 - 22:36 #30
Det er den ikke. Jeg har formateret mange gange og har virus program firewall spyware programmer og alt det der skal til. Men det virker jo nu. Så tak for svarene