Avatar billede riejensen Nybegynder
26. marts 2004 - 13:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

link til worddokument som skal åbnes direkte i word

Hvis jeg i FP laver et link til eksempel.doc og klikker på det - bliver det åbnet via Explorer og ikke direkte i word. Eksempel.doc er en låst formular i word med felter der skal udfyldes. Åbnes den direkte i word kan man tabulere til forskellige andre programmer og finde oplysninger og tabulere tilbage og indsætte teksten. Åbnes filen fra hjemmesiden bliver den åbnet via Explorer og man kan ikke bare tabulere frem mellem udfyldningsfelterne når man har været i et andet program, ved at tabbe går man til adresselinien...
Hvordan får jeg linket åbnet direkte i word ? Har prøvet med _blank og _parent ?
Avatar billede nakita Nybegynder
26. marts 2004 - 14:19 #1
Jeg venter spændt på hvad svarene vil bringe, da jeg selv har de samme problemer med mine hjemmesider
Avatar billede riejensen Nybegynder
26. marts 2004 - 14:22 #2
Rart at høre at jeg ikke er den eneste ;o)
Avatar billede claus_jac Nybegynder
30. marts 2004 - 13:36 #3
Mimetypes og integration mellem MS-produkter gør det til stort set umuligt! Måske hvis du fjerner .doc type fra IE, så du ikke længere kan åbne .docfiler i IE, men det skal desværre gøres på alle de maskiner der skal kunne køre det. Velkommen til microsofts integrerede verden.

Håber det hjælper

Claus
Avatar billede riejensen Nybegynder
31. marts 2004 - 09:33 #4
Hvor/hvordan fjerner jeg .doc typen fra IE ?
Jeg har desuden fundet ud af at på pcer med office 2002 installeret er problemet ikke - jeg har Office 2000
Avatar billede riejensen Nybegynder
28. september 2005 - 08:18 #5
ups.. lukker spørgsmålet ;-)