Avatar billede mjanum Nybegynder
06. februar 2001 - 14:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Se Mhz på processor

Jeg har en bærbar computer, jeg kan at højreklikke på my computer, se hvormeget ram der er i maskinen, men jeg kan ikke se nogle steder hvor stor processoren er. Er der et sted man kan se det.
Avatar billede davs Nybegynder
06. februar 2001 - 14:44 #1
Ja, under opstarten skriver den antal MhZ.

Der findes også test programmer til det, hvor man kører en test af computeren, hvor du kan teste og se hvad den har/kan.
Avatar billede hanghoj Nybegynder
06. februar 2001 - 14:45 #2
Du kan sikkert se det i biosen.

Der findes også software som kan gøre det.

hvis du har en mail adr, så kan jeg sende det til dig !
Avatar billede handmade Nybegynder
06. februar 2001 - 14:45 #3
Nej men du kan hurtigt hente et lille prog. der kan vise det:
http://www.utilitygeek.com/software/cpu/
Avatar billede snowball Novice
06. februar 2001 - 14:56 #4
Endnu et forslag http://testcpu.webz.cz/testcpue.zip

Et lille simpelt program som viser en masse ting om ens CPU samt man kan også sammenligne med andre modeller !

Snowball
Avatar billede xtom2 Nybegynder
06. februar 2001 - 15:13 #5
WCPUid 3.0b * 15.01.2001 * (162 Kb)
http://www.tweakup.dk/files/mobo/wcpu30b103.exe

Viser selve processorhastighed, detaljerede
informationer om L1/L2 Cache, FSB med videre.

Xtom` =)
Avatar billede t_bjor Nybegynder
06. februar 2001 - 15:31 #6
Jeg kan anbefale det program som Snowball skrev. har selv lige downloadet det, og det er et fint lille program! :)takker
Avatar billede halifax Nybegynder
06. februar 2001 - 16:05 #7
Programmet som xtom foreslår er godt og et af de mest kendte - b i filnavnet står for beta
Den endelige version 3.0 kan hentes på programørens hjemmeside  www.h-oda.com  se under download.
Avatar billede mjanum Nybegynder
07. februar 2001 - 09:53 #8
Jeg valgte snowballs program og det virker fint, tak til jer andre for jeres indlæg.