Avatar billede roadrunr Nybegynder
26. marts 2004 - 08:58 Der er 9 kommentarer

Link fra WinForm til hjemmeside med parametre.

Jeg har tidligere forsøgt med:

process.Start.FileName "explorer.exe"
process.Start.Aguments = "www.google.com"

Jeg får ikke lov til at medsende parametre på mit "link" ala:
process.Start.Aguments = "www.google.com?search=biler".

Er der en anden måde, hvorved dette kan lade sig gøre? Min WinForm skal åbne en ny browser, hvor siden bliver vist i.

Yderligere (+100 point): Er det muligt at bruge POST, så at man kan sende inputdata til siden. Eksemplet kunne være, at man havde en side, hvor brugeren gerne skulle logges automatisk ind når vedkommende trykker på linket i WinFormen.

/Martin
Avatar billede dgivoni Nybegynder
26. marts 2004 - 12:08 #1
Jeg har ingen problemer med flg.:

Process.Start("IExplore.exe", "http://www.google.com/search?hl=en&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=biler"); //internet explorer

eller

Process.Start("explorer.exe", "http://www.google.com/search?hl=en&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=biler"); //stifinder
Avatar billede dgivoni Nybegynder
26. marts 2004 - 12:09 #2
Det med at poste data, ved jeg ikke om du kan goere paa den maade ogsaa.
Avatar billede roadrunr Nybegynder
26. marts 2004 - 12:12 #3
har du testet ovenstående:
jeg fik som regel en fejl "..... 'biler' is not a valiv path....."

Men jeg prøver lige igen om det virker.
Avatar billede burningice Nybegynder
29. marts 2004 - 12:45 #4
ang. poste data kan du bruge webrequest-klassen
Avatar billede roadrunr Nybegynder
30. marts 2004 - 09:21 #5
Ja - men vil man også kunne gøre det så brugeren kan se resultatet i en Browser (som ikke er embedded i WinForm'en)?
Avatar billede burningice Nybegynder
30. marts 2004 - 11:51 #6
ikke umiddelbart... nej
Avatar billede roadrunr Nybegynder
30. marts 2004 - 11:54 #7
Okay - men så tilbage til spørgsmål!
Avatar billede dgivoni Nybegynder
30. marts 2004 - 11:55 #8
Fik du det ikke til at virke med at starte processen, saadan som jeg foreslog?
Det virker fint hos mig...
Avatar billede roadrunr Nybegynder
30. marts 2004 - 12:00 #9
Hehe... jow - det virker fint. Fejlen var at jeg envendte "explorer.exe" i stedet for "IExplorer.exe".

Tak for hjælpen.