Avatar billede geden123 Nybegynder
25. marts 2004 - 21:03 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Sprit ny Plextor DVD brænder vil ikke læse cd´er

Jeg har lige installeret en Plextor PX-504A, men efter installationen kan drevet kun læse enkelte cd´er. Jeg kører win-XP. Jeg har opgraderet til den nyeste version af firmware.
Avatar billede neophyte Nybegynder
25. marts 2004 - 21:24 #1
Returnér den til det sted du har købt den og fejlmeld den.
Avatar billede geden123 Nybegynder
25. marts 2004 - 21:32 #2
Kan det ikke være et XP problem?
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. marts 2004 - 21:33 #3
ja, returner den, den burde virke uden problemer, jeg har ikke haft problemer med min DVD Plexwriter 504A.
Du kan evt. hente en Firmware på Plextors site.
Avatar billede geden123 Nybegynder
25. marts 2004 - 21:39 #4
Jeg har hentet den nyeste Firmware. Det hjalp bare ikke.
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. marts 2004 - 21:46 #5
gør som neophyte skriver, der må være en fejl på den.

hvor mange CD har du afprøvet og er det kun i læsning?

jeg købte 5 RW cd'er forleden, dem kunne jeg ikke bruge, den stod bare og blinkede, men den Ricoh DVD RW skive der fulgte med var ok.
Avatar billede geden123 Nybegynder
25. marts 2004 - 21:51 #6
Jeg har prøvet 6 cd´er. 5 af dem fulgte med brænderen, men kun 1 kunne læses. Jeg har prøvet en almindelig musik cd som godt kunne læses. DEr kommer ingen fejlmeddelelser. Mappen er bare tom, når man åbner cd-rom drevet via stifinderen eller "Denne Computer"

Drevet er ATAPI og på samme IDE-streng sidder et gammelt cd-rom drev (sandsynligvis ATA) har det noget at sige?
Avatar billede geden123 Nybegynder
25. marts 2004 - 22:01 #7
Jeg har fjernet det gamle cd-romdrev uden held. Hvad med ASPI (jeg ved ikke hvad det er, men det har hjulpet nogen - selv om der ikke var tale om SCSI-drev)
Avatar billede neophyte Nybegynder
25. marts 2004 - 22:01 #8
Jeg har haft det problem med min ASUS cd-brænder, men der plejede en genstart bare at gøre det, så virkede det. Jeg ville råde dig til at sende den tilbage hvor den kommer fra og enten få den byttet eller få refunderet den. Skal bare lige siges at Poneer har jeg fået anbefalet grundet at Plextor ikke kan brænde kopibeskyttet DVD´er.
Avatar billede neophyte Nybegynder
25. marts 2004 - 22:02 #9
Pioneer mener jeg
Avatar billede geden123 Nybegynder
25. marts 2004 - 22:06 #10
Lortet ryger retur...
Avatar billede neophyte Nybegynder
25. marts 2004 - 22:08 #11
Fornuftigt valg, bedre at bruge garantien end at selv begynde at rode med det.
Avatar billede geden123 Nybegynder
27. marts 2004 - 18:30 #12
lukker
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. marts 2004 - 21:34 #13
hmm, hvis du bliver ved med at tage point selv bliver du anmeldt, neophyte kom jo med et godt forslag og det skal belønnes.