Avatar billede presti Nybegynder
25. marts 2004 - 20:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Indsæt fra tekstfil

Jeg har en query der skal indsætte værdier fra en tekst fil:

mysql_query("LOAD DATA INFILE 'laerere.txt' INTO TABLE Laerere FIELDS TERMINATED BY ',' LINES TERMINATED BY '\r\n'
(fornavn, efternavn, brugernavn, password)") or die(mysql_error());

Men problemet er at alle filerne skal ligge på en cd-rom. Så nu kan den ikke finde tekstfilen...?!? Hvordan kan jeg skrive koden således at den finder de tekst filer??? Håber i kan hjælpe!!!

mvh . Presti
Avatar billede muddi Praktikant
25. marts 2004 - 20:36 #1
har du ikke mulighed for at flytte filen laerere.txt til din mysql-root?
Avatar billede presti Nybegynder
25. marts 2004 - 20:37 #2
hvad mener du med my-sql root???
Avatar billede detox Nybegynder
25. marts 2004 - 20:40 #3
Har du prøvet med en absolut sti i stil med:
'E:/mappe/laerere.txt'
Avatar billede presti Nybegynder
25. marts 2004 - 20:42 #4
Den absolute sti virker skam fint, når jeg sidder på min egen pc. Problemet er jo at min lærer får filerne på en cd-rom. Derpå skal han copy filerne over på sin egen pc, for at teste hjemmesiden. Men der står jo MIN absolute sti og ikke hans. Jeg skal have php til BARE at finde filen i mappen?!?! hjælp :)
Avatar billede detox Nybegynder
25. marts 2004 - 21:20 #5
Så tror jeg løsningen bliver at han uploader filen til serveren via en form. Jeg tror nemlig ikke du kan få MySQL til at indlæse filen fra brugerens pc. Den kan nemlig kun læse fra enten MySQL serveren eller serveren der kører php (hvis det da ikke er den samme).
Avatar billede presti Nybegynder
25. marts 2004 - 21:57 #6
kan jeg lave sådan en form på min side....?
Avatar billede presti Nybegynder
09. august 2006 - 01:30 #8
uj
Avatar billede presti Nybegynder
09. august 2006 - 01:30 #9
j
Avatar billede presti Nybegynder
09. august 2006 - 01:30 #10
jj