Avatar billede allround Nybegynder
25. marts 2004 - 19:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

dns pegning virker ikke! host header eller dns (fejl http404 )

dandomain har www.mitdomain.nu som peger på min yderside ip
hvis jeg ping'er mit www.mitdomaine.nu ping'er den godt nok min yderside ip,
hvis jeg taster min yderside ip i IE finder den mit web site, problemet er,hvis jeg skriver www.mitdomaine.nu i IE så giver den fejl http404 siden findes ikke.

dandomain påstår at det virker hos dem og at jeg skal sætte host header value og måske dns før det virker?
hvis det er det hvordan gør jeg (hvad skal jeg skrive)?

jeg køre kun ET website(default website) på iis 6.0 på win2003 small buisness server.

håber der er nogen der kan hjælpe! tak.
Avatar billede themaster Nybegynder
25. marts 2004 - 20:08 #1
Til IIS'en:
1. Du skal gå ind og højre klikke på den "Default Website"
2. Tryk Properties
3. ud for din "IP"-feltet skal du trykke på knappen "Advanced".
4. Der kommer et lille nyt vindue op. der er to vinduer. Klik på det der står i det øverste, og tryk "Edit".
5. Nu kommer der et lillebitte windue op. I det nederste felt skal du angive hostheader: www.mitdomaine.dk
6. Tryk dig ud ved hjælp af "OK"/"Apply"

Til din DNS:
Du må jo have en router. Og jeg går også stærkt ud fra at du har forwardet port 80 til din server. Hvis ikke skal dette også gører.

//themaster
Avatar billede allround Nybegynder
25. marts 2004 - 20:40 #2
troede også at host header value bare skulle være www.mitdomaine.dk men det virker ikke!
min router er sat op til at forwarde port 80 til min server!
hvad kan jeg eller skulle gøre???
Avatar billede allround Nybegynder
26. marts 2004 - 13:52 #3
det viste sig at det url'en pegede på en forkert ip'adr