Avatar billede gojoy Nybegynder
25. marts 2004 - 15:09 Der er 3 kommentarer

Eventlog - Filter - Alarm

Hej dav,

Jeg har brug for et program/script der kan smide output fra Eventloggen, security. Hele opsætnignen er at jeg har en Windows 2000 server som har audit slået til, således at der kommer BUNKER af Failure Audit ind i min eventlog. Og det er netop derfor at jeg mangler et program/script som kan komme og gi mig en alarm når der f.eks har været 5 forsøg inden for 5 min. Bare output som en txt fil.
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. marts 2004 - 15:12 #1
Så er det et intrution detection system du skal have fat i. Der findes flere forskellige, der kører på forskellige parametre. Snort er gratis (www.snort.org) og jeg mener at huske at den kan kører på windows. Ellers laves flere andre firmaer også den slags systemer, f.eks. Black Ice.
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. marts 2004 - 15:13 #2
Der findes også programmer der kan gennemse en log og præsentere events du på forhånd har identificeret. F.eks. Logparser fra MS
Avatar billede gojoy Nybegynder
25. marts 2004 - 16:01 #3
Som sagt, jeg har insamlet ALT i eventlog filen - så det er KUN eventlog script/program jeg skal have fat i ..