Avatar billede spannah Nybegynder
25. marts 2004 - 00:27 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Uforklarlige indtastninger

Jeg har været ude for noget meget underligt idag. lige pludselig begyndte min computer at skrive b'er i alle felter. har kørt antivirus, den fandt intet, adaware som fjernede tracking cookies.. men umiddelbart har jeg ikke kunnet fjerne dette helt, det kommer igen efter en tid. Hvad kan dette være? og hvad skal jeg gøre for at det forsvinder helt?
Avatar billede dominantafterdark Nybegynder
25. marts 2004 - 00:52 #1
På en Dell bærbar ?
Avatar billede dominantafterdark Nybegynder
25. marts 2004 - 00:54 #2
Jeg har haft samme problem her... det var bare h.... så den tast pillede jeg forsigtigt af, og gik amok på det trykfølsomme blylag, og nu virker det igen... (tit er det en tast der sætter sig fast eller kortslutter, det er ikke altid man kan se det)
Avatar billede spannah Nybegynder
25. marts 2004 - 01:10 #3
Nej det er ikke på en Dell bærbar, det er en fujitsu siemens alm. hjemme computer. Jeg er så rimelig sikker på det ikke var en tast der havde sat sig fast, for hver gang jeg forsøgte at gå ind i startlinien, åbnede den en mappe op istedet og det var ligesom om den stod og blinkede ved alle ikonerne.. Det ser ud som om problemet er væk nu kørte et porttjek på sygate.. og nu virker det normalt, men det ville da være rart at finde ud af hvad det kunne være så man ka beskytte sig mod det en anden gang.. Der lå også lige pludselig en fil på mit ene drev, et billede, på 0 kb ?? kom af sig selv? meget mystisk synes jeg
Avatar billede fromsej Praktikant
25. marts 2004 - 22:01 #4
Det lyder rigtig mystisk, måske er jeg paranoid, men lad os lige tjekke din maskine.Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker og kører du Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede spannah Nybegynder
27. marts 2004 - 09:17 #5
Jeg har gjort som du sagde nu, logfilen er så her:
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 09:16:24, on 27-03-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Sygate\SPF\Smc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\ATI-CPanel\atiptaxx.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver3\LVCOMS.EXE
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Programmer\Logitech\ImageStudio\LogiTray.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Nokia\NCLTools\NclTray.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\BackWeb-8876480.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Nokia\Services\ServiceLayer.exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\BTTray.exe
C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
C:\Programmer\Logitech\ImageStudio\LowLight.exe
C:\Programmer\Nokia\PC Suite for Nokia 6600\connmngmntbox.exe
C:\Programmer\Nokia\PC Suite for Nokia 6600\ectaskscheduler.exe
C:\Programmer\Intuwave\Shared\mRouterRunTime\mRouterRuntime.exe
C:\PROGRA~1\Nokia\PCSUIT~1\Elogerr.exe
C:\PROGRA~1\Nokia\PCSUIT~1\BROADC~1.EXE
C:\PROGRA~1\Nokia\PCSUIT~1\SCRFS.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\Spannah\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\54S1U21B\hijackthis[1].exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,AutoConfigURL = http://127.0.0.1:8080/proxyconf
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\ATI-CPanel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMS] C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver3\LVCOMS.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechGalleryRepair] C:\Programmer\Logitech\ImageStudio\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechImageStudioTray] C:\Programmer\Logitech\ImageStudio\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb07.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [Nokia Tray Application] C:\Programmer\Fælles filer\Nokia\NCLTools\NclTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [LDM] C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\BackWeb-8876480.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: PCSuiteForNokia6600 Detect.lnk = ?
O4 - Global Startup: PCSuiteForNokia6600 TS.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: Add to filterlist (WebWasher) - http://-Web.Washer-/ie_add
O9 - Extra button: ICQ Pro (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {19E28AFC-EAE3-4CE5-AC83-2407B42F57C9} (MSSecurityAdvisor Class) - http://download.microsoft.com/download/0/5/c/05c905f4-dd30-427d-a3de-373c3e5552fc/msSecAdv.cab?1080169387758
O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus scanner) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/vc/bin/AvSniff.cab
O16 - DPF: {33564D57-0000-0010-8000-00AA00389B71} - http://download.microsoft.com/download/F/6/E/F6E491A6-77E1-4E20-9F5F-94901338C922/wmv9VCM.CAB
O16 - DPF: {3E68E405-C6DE-49FF-83AE-41EE9F4C36CE} (Office Update Installation Engine) - http://office.microsoft.com/officeupdate/content/opuc.cab
O16 - DPF: {56336BCB-3D8A-11D6-A00B-0050DA18DE71} (RdxIE Class) - http://207.188.7.150/026a092ea38db51fd106/netzip/RdxIE601.cab
O16 - DPF: {B942A249-D1E7-4C11-98AE-FCB76B08747F} (RealArcadeRdxIE Class) - http://games-dl.real.com/gameconsole/Bundler/CAB/RealArcadeRdxIE.cab
O16 - DPF: {C2FCEF52-ACE9-11D3-BEBD-00105AA9B6AE} (Symantec RuFSI Registry Information Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {CE28D5D2-60CF-4C7D-9FE8-0F47A3308078} (ActiveDataInfo Class) - http://www.symantec.com/techsupp/activedata/SymAData.dll
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey®) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {E77C0D62-882A-456F-AD8F-7C6C9569B8C7} (ActiveDataObj Class) - https://www-secure.symantec.com/techsupp/activedata/ActiveData.cab
O16 - DPF: {F6A56D95-A3A3-11D2-AC26-400000058481} (Danske e-Sec) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/danskesikker/DB/DanskeSikker.cab
Avatar billede fromsej Praktikant
27. marts 2004 - 11:21 #6
Flyt først filen Hijackthis til en mappe oprettet kun til den.

Deaktiver systemgendannelse:
http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, genstart i fejlsikret(Tryk <F8> under opstart) og slet filerne listet nederst.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKCU\..\Run: [LDM] C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\BackWeb-8876480.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O16 - DPF: {56336BCB-3D8A-11D6-A00B-0050DA18DE71} (RdxIE Class) - http://207.188.7.150/026a092ea38db51fd106/netzip/RdxIE601.cab
O16 - DPF: {B942A249-D1E7-4C11-98AE-FCB76B08747F} (RealArcadeRdxIE Class) - http://games-dl.real.com/gameconsole/Bundler/CAB/RealArcadeRdxIE.cab

---------------------------------------
Du skal også lige hente og installere programmet Ad-aware. Opdater det straks efter installationen, og inden du kører en scanning med denne. Fjern alt hvad den finder. Programmet samt brugervejledning på dansk finder du her: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware

Genstart og kom med en ny logfil, så jeg kan se om alt er med.

Det er ikke decideret snavs, men de to 016 er nu gode at slippe af med.
Er dit "B" problem løst?
Avatar billede spannah Nybegynder
27. marts 2004 - 11:30 #7
Nu har jeg så aldrig prøvet at gøre det her før, er lidt nervøs for om jeg kan komme til at gøre noget helt galt??
Mit B problem er løst nu tror jeg, det har ikke været der siden. Men har så også fået installeret min firewall ordentligt nu. Så jeg er ret sikker på den er go nok nu.
Avatar billede fromsej Praktikant
27. marts 2004 - 11:44 #8
Hvis du følger vejledningen, går det ikke galt.*S*
Men er du det mindste i tvivl, så er det bedre at spørge end at gøre noget man er usikker på, men i det her tilfælde er der ingen problemer overhovedet i at fjerne de linier jeg har listet.
Avatar billede spannah Nybegynder
29. marts 2004 - 21:26 #9
Jeg har altså ikke fået gjort det du sagde, har ikke rigtig mod på at gå igang med det lige nu, men det kører meget godt nu, har ikke haft nogen problemer siden. Tror måske ikke min firewall har været sat ordentligt op.
Men tak for hjælpen alligevel. Hvordan kommer jeg til at give dig point?? For dem skal du jo ha :o)
Avatar billede fromsej Praktikant
29. marts 2004 - 22:22 #10
Det kan du nu.*S*
Hvis du løber ind i problemer, vender du bare tilbage.
Vi har lavet en artikel om beskyttelse på nettet.
http://www.eksperten.dk/artikler/144
Som minimum anbefaler jeg Spywareguard, Spywareblaster, IE-Spyad og IE Privacy Keeper.
Mvh:
Fromsej/Team Spywarefri.
Avatar billede spannah Nybegynder
30. marts 2004 - 09:38 #11
Tusind tak for hjælpen! :o)
Avatar billede fromsej Praktikant
30. marts 2004 - 18:19 #12
Velbekomme, tak for point.