Avatar billede snorres Nybegynder
24. marts 2004 - 22:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Bøger for Begyndere

Ja, jeg har faktisk aldrig rigtig kodet andet end html og php, og det kan man vel dårligt kalde at kode.. Men vil gerne videre, hvor skal jeg starte og hvordan :)? Nogen gode ideer til danske bøger jeg bør købe?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. marts 2004 - 22:29 #1
Hvorfor danske ? Der er skrevet 100 gange mere på engelsk !
Avatar billede pfp Nybegynder
24. marts 2004 - 22:29 #2
Du kan prøve at kigge på:
www.javabog.dk
Avatar billede simonvalter Praktikant
24. marts 2004 - 22:29 #3
Avatar billede snorres Nybegynder
24. marts 2004 - 22:42 #4
Fordi mit engelske ikke er helt i top nok til jeg vil få lige så meget ud af det, men hvis de kun fås på engelsk må jeg jo klarer mig med det? :)

Men så var der jo lige den der javabog.dk, den kigger jeg lidt på ;)
tak :)
Avatar billede arne_v Ekspert
24. marts 2004 - 22:46 #5
Der er bøger på dansk om Java men formentlig mindre end 10.

På engelsk kan du vælge mellem i hundredevis af titler.
Avatar billede simonvalter Praktikant
25. marts 2004 - 01:59 #6
hvis du aligevel vælger en engelsk bog, hvilket jeg vil mene du hellere må vende dig til at læse hvis du vil lære at programmere da det er begrænset hvad man kan finde på dansk som arne også siger, så har den en masse java bog reviews her
http://www.javaranch.com/bunkhouse/reviews.htm
Avatar billede riversen Nybegynder
25. marts 2004 - 07:16 #7
Avatar billede heko124 Nybegynder
29. marts 2004 - 18:29 #8
Hej

Hvis du ikke helt har opgivet engelsk så kunne Thinking in Java af Bruce Eckel være et forslag. Den har den fordel at du kan downloade den gratis (http://www.mindview.net/Books)

henrik :-)
Avatar billede heko124 Nybegynder
29. marts 2004 - 18:34 #9
Hej igen

Jeg glemte lige at jeg tidligere har brugt Java 2 bogen af Rogers Cadenhead som er en rigtig begynderbog. Den er rigtig god hvis man aldrig har set java før og så er den på dansk. Vi bruger den som undervisningsmateriale på begynderholdet i java på mit arbejde.

henrik :-)