Avatar billede gsimo Nybegynder
24. marts 2004 - 17:45 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

Defekt? Kan ikke boote

Ifølge min lillebror som sidst brugt min com, blev den lukket rigtig ned osv.
Starter jeg den nu spiller den en lille melodi, når den kommer til at scanne efter IDE drev kommer melodien igen og mere sker der ikke. Jeg har ikke adgang til bios. Jeg har prøvet at re-sætte bios uden at det hjælp.

Mit system er
soltek 75FRN2 - L
barton 2500+
2 x 256 ddr400
baracuda 120 gig IDE 133

Hvilken dims er nu gået? Eller hvordan løser jeg problemet
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. marts 2004 - 17:49 #1
check 1. dine beep-koder>> http://www.backside.dk/beep.php
Avatar billede bredker Nybegynder
24. marts 2004 - 17:50 #2
hvilket OS har du
Avatar billede bredker Nybegynder
24. marts 2004 - 17:51 #3
er det 2000 eller xp
prøv med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler.

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
.......................................................................................................................................

Man kan komme ud for at miste data eller programmers opsætning efter geninstallering, reparation eller opgradering af Windows XP, hvis den er preinstalleret OEM version.
Det er informationen placeret i mapperne: All Users, Default User, Start menu, Startup group og Shared Documents som mistes.

Det sker blandt andet, hvis man benytter en af følgende scenarier :

1. Man geninstallerer XP til samme mappe eller foretager en in-place opdatering

2. Man reparerer XP ved hjælp af boot fra CD'en og herefter vælger R (Repair)

3. Man opgraderer OEM versionen til en fuld retail version

Årsag: Når man først starter en preinstalleret OEM version af Windows XP, oprettes der følgende fil: %Windir%\System32\undo_guimode.txt.
Den er årsagen til, at ens data og opsætninger mistes, hvis en af ovennævte muligheder foretages.

For at løse problemet, slet eller omdøb da "undo_guimode.txt" filen FØR man geninstallerer, reparerer eller opgraderer.
Avatar billede c-holst Novice
24. marts 2004 - 17:53 #4
når du siger lille melodi, er der så tale om beepcodes? eller spiller den en reel melodi.
http://www.backside.dk/beep.php
Avatar billede c-holst Novice
24. marts 2004 - 17:53 #5
der var jeg da vist seriøst for langsom*S*
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2004 - 17:56 #6
Vi havde en Pc på arbejde som spillede en melodi, der var strømforsyningen gået i udu og måtte skiftes.
Avatar billede gsimo Nybegynder
24. marts 2004 - 17:58 #7
er XP. prøver lige en repair og tæller antallet af bip (det er forskellige bib lyde, derfor melodi;)
Avatar billede gsimo Nybegynder
24. marts 2004 - 18:01 #8
er omkring 10 bib lyde. Har jeg min hdd i kan jeg ikke komme ind i bios da den fryser. Piller jeg den ud kommer biblydene ikke og jeg kan komme ind i bios. Den min hd være død?
Avatar billede c-holst Novice
24. marts 2004 - 18:02 #9
husk at du da mister alle dine updates og servicepack1

læs evt lidt mere her inden du fortsætter
http://hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair
http://hcma.dk/tips&tricks.htm#sp1
http://hcma.dk/tips&tricks.htm#gem_updates
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. marts 2004 - 18:03 #10
det er det sikkert så..O/
Avatar billede gsimo Nybegynder
24. marts 2004 - 18:04 #11
Kan ikke komme til at boote op på min XP disk da den fryser når den prøver at scanne efter IDE drev
Avatar billede gsimo Nybegynder
24. marts 2004 - 18:06 #12
Hvis det er min hdd der er gået. Hvad skyldes det? Den er et lille år gammelt, har kørt i snit 20 timer dagligt...
Avatar billede gsimo Nybegynder
24. marts 2004 - 18:10 #13
smider den i en anden computer og ser hvad der sker (som slave)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. marts 2004 - 18:11 #14
go´ ide..

men det er svært at spå, om hvad der kan/kunne være sket med den.

Men er den kun 1 år gammel, så er der stadig reklametionsret på den..O)
Avatar billede c-holst Novice
24. marts 2004 - 18:20 #15
så kan du jo også tjekke den med program der hedder chkdisk
her er vist en god gennemgang
http://www.eksperten.dk/spm/418313
Avatar billede gsimo Nybegynder
24. marts 2004 - 18:27 #16
Om jeg kan få en ny hd eller ej er det der bekymre mig mindst lige nu. Jeg sætter større pris på at få tingene der ligger på den. Prøver med det program når jeg får smidt den i en anden maskine
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. marts 2004 - 18:27 #17
tror ikke det er muligt,(chkdsk) hvis den fryser når der er noget på ideéer kablerne.?
Måske kablet skulle testet.
Men tror nu den er død den hd..
Avatar billede gsimo Nybegynder
24. marts 2004 - 18:45 #18
smider den i en anden maskine, er lige ved at smide OS på den - tror mere på min hd end kablet da der ikke er pillet ved indmaden
Avatar billede gsimo Nybegynder
24. marts 2004 - 19:57 #19
Får samme fejl (bib lyde) når den sider som slave i en anden maskine - max trist hvis min hd er gået :(
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2004 - 19:59 #20
Er den gået i stykker kan du prøve noget der hedder GetDataBack, det skulle kunne læse dine data. Men det er ikke helt gratis.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
24. marts 2004 - 20:04 #21
takker for point.

prøv at sende den til rep., så er der da en chance for at du evt. for en ny..
Avatar billede gsimo Nybegynder
24. marts 2004 - 23:32 #22
Har haft glæde af getdataback engang jeg kom til at slette en pardition. Men tror ikke jeg kan bruge det her. Computeren kan ikke starte op hvis disken sidder i. Kan være det virker hvis den bliver tilsluttet via USB.

Takker for hjælpen selvom der detsværer ikke har været så meget der har løst mit problem
Avatar billede gsimo Nybegynder
26. marts 2004 - 20:22 #23
Nu ville min com godt starte op med disken i. Kører en scan senere for at finde ud af om der er fejl på den