Avatar billede adim Nybegynder
24. marts 2004 - 17:15 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

udksrive i omvendt rækkefølge i publisher

Jeg kan nemt i indstillingerne i Word lave det sådan at man kan udskrive siderne i omvendt række følge.

Men i Microsoft Publisher 2002 , hvordan kan man det?
Avatar billede jkrons Professor
24. marts 2004 - 22:35 #1
Jeg husker måske forkert, da jeg kun har publisher på jobbet, men jeg mener ikke at du kan gøre det direkte i Publisher. Til gengæld kan de fleste printere styre omvebndt rækkefølge, så prøv at se i printerens egenskaber.
Avatar billede jkrons Professor
25. marts 2004 - 09:24 #2
Og efter atg have kontrolleret i Publisher (XP) kakn jeg så konstatere, at jeg have ret. Du er nødt til at håndtere det i printerens indstillinger.

Faktisk er Word det eneste af Officepakkens programmer, hvor man kan indstille det direkte i programmet.
Avatar billede adim Nybegynder
25. marts 2004 - 11:47 #3
hvad plejer denne indstilling at hedde i printeren?

Det er på selve printer menuen man skal gøre dette, ik?
Det er ikke i printer egenskaberne i kontrolpanelen, vel?
Avatar billede jkrons Professor
25. marts 2004 - 12:08 #4
Nej. Stå i Publisher. Vælg Udskriv. Klik på Egenskaber ud for printernavnet. Med de tre printere, jeg har adgang til, hedder det for de tos vedkommende Pageorder, og her kan man så vælge Back to Front.

I den sidste hedder det: Siderækkefølge. Her kan man så vælge Sidste dside først.
Avatar billede adim Nybegynder
25. marts 2004 - 20:51 #5
Det er også det jeg troede fra start... men måske er det min printer der slet ikke har dette egenskab i dens driver. men tak for hjælpen... jeg må lave mit arbejde på en anden måde.
Avatar billede jkrons Professor
25. marts 2004 - 22:05 #6
Helt i orden. Tak for point.