Avatar billede larsern Nybegynder
24. marts 2004 - 16:07 Der er 1 kommentar

Oppdatere felt i datatable-problem

Hei,
I mitt vb.net winapp datagrid som benytter en datatable (dtGridReport) som datasource.
Når jeg forsøker å oppdatere en rad med data i koden så skjer der moget merkelig.
Det ser ut som en ny rad blir lagt til datagrid'en, en ny rad kommer til syne som er en kopi av raden jeg ville oppdatere.
Datatable'en inneholder fremdeles korrekt antall rader.

Kodeeksempel som skaper problemet:
Dim dr As DataRow() = dtGridReport.Select("sFkAccountID = '0301'")
If dr.GetUpperBound(0) = 0 Then
  dr(0)("sValue") = "whatever"
End If

Vet noen hvorfor dette skjer og/eller hva jeg må gjøre for å fikse det?

>Lars<
Avatar billede larsern Nybegynder
25. marts 2004 - 10:30 #1
Jeg har funnet ut at problemet bare skjer hvis jeg har lagt til rader i tabellen med å bruke InsertAt()