Avatar billede aske000 Nybegynder
24. marts 2004 - 16:06 Der er 14 kommentarer

slette codecs

Hej.

Er der en nem måde at slette alle mine lyd og videocodecs - uden at slette dem der originalt fulgte med XP?

Grunden er at jeg har installeret alt for mange og nu hakker den i det når jeg afspiller video - og lyd er heller ikke så pålideligt.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
24. marts 2004 - 16:08 #1
Gå ind i tilføj/fjern programmer og slet alle de codec der ligger der. Der er ingen af window's egne derinde
Avatar billede aske000 Nybegynder
24. marts 2004 - 16:22 #2
Men det er jo kun codec-pakker der ligger som et program i tilføj/fjern programmer?!
Avatar billede mcgoat Nybegynder
24. marts 2004 - 16:24 #3
F.eks Nimo codec pack?? du kan da bare slette alt der har med codec's at gøre i tilføj/fjern.. det er nogen du selv har installeret og ikke nogen af window's egne.. ?
Avatar billede espersen Novice
24. marts 2004 - 16:54 #4
det er ofte ikke let at fjerne det som de pokkers codecpakker smider ind. Måske du bliver nødt til at reinstallere eller kører en repair
Avatar billede aske000 Nybegynder
25. marts 2004 - 18:43 #5
Hvad er det for nogle svar? Det kan da ikke passe at jeg skal reinstallere xp bare på grund af nogle codecs? Der må da findes et program der kan fjerne codecs! Er der ikke nogen med lidt mere forstand der kan hjælpe mig??
Avatar billede espersen Novice
25. marts 2004 - 19:01 #6
Tak for dårlig karma aske000 ; jeg taler blot af min egen erfaring. Det lykkedes mig IKKE at få rettet op på mit XP uanset hvad pokker jeg gjorde.
Avatar billede espersen Novice
25. marts 2004 - 19:47 #7
problemet med de codec-pakker er bl.a. den ret u-autoriserede måde som de installeres på (der er meget ofte ikke mulighed for at afinstallere dem igen)
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. marts 2004 - 20:04 #8
Jeg er totalt enig.

(2½ måned på eksperten..... tidligt at skabe sig)
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2004 - 20:14 #9
aske000>> Om du vil re-installere WinXP er op til dig selv.
Men så kan du måske lære at lade være med at installere alt det skrald på din PC.
Codec pakker er noget fanden har skabt.
Hvorfor har du overhovedt installeret dem til at starte med ? Du har jo ikke brug for 8/10 codecs i de pakker alligevel.

Hvis jeg var dig, så lavede jeg en ny installation af Windows, og så nøjes med at installere hvad du har brug for.
Du ved vel hvilke codecs du har brugt til at lave dine film - det er de samme som skal bruges til at afspille dem.
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2004 - 20:16 #10
aske000>> Og hvis det er dig som har givet espersen dårlig karma, så fjern den igen, eller kom i det mindste med en begrundelse, og underskriv den med dit navn.
Avatar billede espersen Novice
26. marts 2004 - 19:06 #11
aske000>> kunne du komme med lidt feedback ??
Avatar billede espersen Novice
29. marts 2004 - 17:24 #12
anmeldt !
Avatar billede fluii Nybegynder
03. april 2004 - 14:02 #13
Når man installere nyt codec, skulle den gerne bruge den nye codec i stedet for den som er der i forvejen... Dit problem ligger i, at der er en masse filtre, som bla. indsætter undertekster, gør billedet "bedre" osv... der nok én af disse som giver problemer...
Avatar billede mcgoat Nybegynder
23. januar 2007 - 09:05 #14
Lukketid?