Avatar billede seventhsun Nybegynder
24. marts 2004 - 14:04 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Grafikfejl og skærmen slår fra

For et par måneder siden begyndte min PC at opføre sig underligt.
Der kom forskellige grafiske fejl, små lilla grønne/lilla prikker, dele af vinduer var sorte osv.
Computeren gik ned og jeg fik en besked om at det var en Nvidia driver der fejlede.
Installerede den nyeste driver - det hjalp ikke.
Efter noget tid gik makinen helt i sort.
Heldigvis havde det bundkort indbygget grafikkort, og det virkede fint.

Fik byttet grafikkortet, et Palit Geforce 4, som viste sig at have en fabriksfejl.
Det hjalp dog ikke. Stadig mærkelige pletter osv.
Det samme med mit gamle Geforce 3 kort.

Formaterede og installerede XP.
Hjalp ikke.

Tænkte at det så måtte være AGP porten (eller lignende) der var noget galt med.
Anskaffede mig et nyt motherboard, og en ny processor i samme omgang.

Det virkede fint til at begynde med, men nu er grafikfejlene tilbage.
Efter at maskinen har kørt et par minutter, begynder det at være sådan at bare man bevæger musen, fryser maskinen, skærmen går i stand by og tænder så igen.

Det eneste der er det samme, som da fejlene første gang opstod, er min skærm.
Kan den på én eller anden måde skabe disse fejl?
Kan den have "overanstrengt" mit grafikkort og motherboard?

Hvad kan der ellers være galt?

Og jeg HAR prøvet at installere forskellige versioner af Nvidia drivere, det hjælper intet.
Avatar billede ird Praktikant
24. marts 2004 - 14:10 #1
Har selv haft 5 af disse Palit, og kun et har været uden fejl. Palit er ikke kvalitet.
Hvor stor er din PSU
Avatar billede ird Praktikant
24. marts 2004 - 14:11 #2
http://www.nvidia.com/page/search.html?keywords=40.72

prøv lige denne for det er den mine kort kørte bedst med. Slet den gamle inden du installere denne.
Har du alle updates til win
Avatar billede tubber Juniormester
24. marts 2004 - 14:16 #3
Måske dit første grafik kort brændte AGP porten af på dit første bundkort, og den agp port så brændte dit nye grafikkort.....

Hvis det var skærmen så skulle den jo have brændt det onboard gfx kort af på bundkort 1 ?

Ved der er noget der hedder PC Check der kan lave nogle test, jeg har demoen men jeg har mistet mine favorits så jeg ved ikke hvor det ligger henne på nettet men jeg vil gerne maile det til dig hvis det er :)
Avatar billede ird Praktikant
24. marts 2004 - 14:26 #4
Det ligner 95% den fejl jeg selv har oplevet på to af de kort fra Palit.
Men tjek du har alle windows updates og prøv så den driver.
Avatar billede tubber Juniormester
24. marts 2004 - 14:39 #5
http://www.passmark.com/download/ <-- Det er den der hedder bunin-test
der er også en monitor test
Avatar billede seventhsun Nybegynder
24. marts 2004 - 20:39 #6
Jeg skriver dette i Fejlsikret Tilstand med netværk.
Har lige af-installeret 53.03 og installeret 40.72.

Jeg kommer ikke længere end til at trykke på mit brugerprofil, så blinker skærmen et par gange og går i sort.
Selvfølgelig.
Som jeg har skrevet har jeg prøvet MANGE forskellige Nvidia drivere, og det hjalp intet.
I øvrigt er der også små grafikfelj rundt omkring nu, men i det mindste kan jeg bruge maskinen.

Det er lidt svært at køre den der test, for som sagt virker intet rigtigt nu.

Jeg vil nu prøve at sætte mit gamle Creative Geforce 2 kort i (2 ikke 3), men som nævnt var det nøjagtig det samme på det gamle bundkort.

Kan det virkelig lade sig gøre, at kort og AGP port brænder hinanden af?
Halvt så det alligevel virker lidt?
Avatar billede tubber Juniormester
24. marts 2004 - 20:47 #7
http://www.eksperten.dk/spm/460842 <-- prøv at læse det der måske det kan give lidt inspiration......
Tænkte bare når du kan være i fejlsikret tilstand så er det måske agp porten, når først nvidiadriveren er installeret.....bare en tanke
Avatar billede ird Praktikant
25. marts 2004 - 08:00 #8
Tror dit kort er stået af
Avatar billede ird Praktikant
25. marts 2004 - 22:06 #9
har du et andet du kan teste med?
Avatar billede ird Praktikant
03. april 2004 - 07:34 #10
hvaså kunne du bruge det og skal man smide et svar?
Avatar billede seventhsun Nybegynder
03. april 2004 - 13:17 #11
Ja der er vist nogenlunde styr på det nu.
Forvirringen var ellers total for jeg havde fuldstændig glemt, at det ene af de GF kort jeg har liggende er min lillebrors GF3, som faktisk ikke burde virke. (det gjorde det så også kun halvt)

Meget sort at et splinternyt GF4, og et GF3 der er i stykker, laver den samme fejl.

Nå men - nu sidder det omtalte Creative GF2 i, og det virker fint.
Så får forhandleren det Palit kort tilbage.
Avatar billede ird Praktikant
03. april 2004 - 18:58 #12
Husk at lukke her såå Gøres ved at markere den/de brugere du mener hjalp dig i boksen til venstre og trykke acceptere.
Er der nogen der øsnker at give point der endnu ikke har lagt et svar, beder du dem om dette.
Der efter indunder advanceret og dele point som du ønsker

Hygge