Avatar billede wipeca Nybegynder
24. marts 2004 - 08:02 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvordan finder jeg min Routers web interface og IP adresse

Jeg har fået TDC bredbåndsløsning med tilhørende Router installeret. Routeren er en Efficient 5880 og jeg har ikke fået nogen manual med til den.
Hvordan kan jeg se routerens IP adresse således jeg kan komme ind og ændre opsætningen?
Avatar billede kenp Novice
24. marts 2004 - 08:04 #1
normalt vil det være din gateway ip-adresse som også giver adgang til routeren!
Avatar billede wipeca Nybegynder
24. marts 2004 - 08:06 #2
Den har jeg prøvet at skrive ind i min browser med http:// foran, men det har ikke virket.
Avatar billede pytman Nybegynder
24. marts 2004 - 08:19 #3
Prøvet med Https://

EVT kontakt TDC og så må de vel kunne fremskaffe en manual ?

</Pytter>
Avatar billede pytman Nybegynder
24. marts 2004 - 08:21 #4
Hmmm fandt det her ved TDC...

Efter havd jeg kan se må du _IKKE_ ændre i configurationen af routeren... wierd...

http://download.tdc.dk/pub/tdc/erhverv/internet/hjemmearbejdsplads/pdf/10242_Flex_Total_Installationsvejledning.pdf
Avatar billede pytman Nybegynder
24. marts 2004 - 08:28 #5
Yder mere her  >-> http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_int_bred_faq#ol_Routeren

Kan man selv ændre i router konfigurationen?
Nej, dette er ikke muligt, idet routeren er TDCs ejendom. TDC har således password til routeren. Det er muligt at bestille en ændring på konfigurationen. Det koster kr. 950,- ekskl. moms pr. ændring, der kan foretages remote, onsite bistand betales pr. time.

Hmm det er lidt svinsk.. MEN de ved hvordan man skal tjene pengene vel...
Avatar billede wipeca Nybegynder
24. marts 2004 - 08:37 #6
Så er jeg nød til at købe en router selv, som jeg selv kan sætte op?
Avatar billede wipeca Nybegynder
24. marts 2004 - 08:45 #7
Hvilken Router vil I anbefale??
Avatar billede pytman Nybegynder
24. marts 2004 - 09:07 #8
Hmm... har jeg en D-link stående som jeg har været meget glad for. nem og lige til at sætte op.. og lige nu bruger jeg en zyxel som fulgte med til mit CC internet abb.. ingen klager der.. MEN jeg er nok ikke den rette at spørge VED ikke ret meget om de forskellige routere...

http://www.itzonen.dk/content/anmeldelser.asp?page=1&category=25 <-< der er lidt der.. MEN der er sikkert nogle Eksperter der ude der har MANGE flere sider og erfaringer.. :D

</Pytter>
Avatar billede wipeca Nybegynder
24. marts 2004 - 09:11 #9
pytman > Tak skal du have :-)
Avatar billede kenp Novice
24. marts 2004 - 09:19 #10
tjaaa hvilken router man skal vælge! det er faktisk smag og behag! og ens pengepung! men dlink og zyxel er nogle gode bud.
Avatar billede wipeca Nybegynder
24. marts 2004 - 09:26 #11
kenp > Jeg må se hvordan det ender, tak i hvert fald :-)
Avatar billede hr.usb Nybegynder
25. marts 2004 - 09:07 #12
Denne allnet router kan meget i.f.t. prisen og så har den udskiftelig antenne hvis du også vil eksperimentere med trådløst netværk.
Avatar billede hr.usb Nybegynder
25. marts 2004 - 09:07 #13
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2004 - 10:07 #14
Prøv at åbne et DOS vindue i Windows. Her skriver du IpConfig og trykker på enter.
Nu skulle det gerne fremgå hvad din standardgateway hedder. Husk denne gateway, og åbn din browser og skriv din standardgateway adresse i adresselinien der og tryk på enter.
Avatar billede wipeca Nybegynder
20. august 2010 - 07:06 #15
Tak for alle indlæg