Avatar billede tf-uno Nybegynder
23. marts 2004 - 15:58 Der er 7 kommentarer

ris til xp

hey..

tænkte på om man ikke kan installer noget ligesom ris i XP pro...
fordi er ved at være træt af at man kun kan ha 10 connections i windows 2000 advance server... så derfor tænkte jeg på og installer xp på maskinen istedet... men ville gerne bevare min RIS funktion.. men er der lavet noget ligesom ris (remote installation service) til XP...
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. marts 2004 - 16:06 #1
RIS kræver en server version og XP er "kun" en workstation. RIS vil ikke fungere umiddelbart fra en XP og derer, mig bekendt, ikke lavet tilføjelser
Avatar billede kenp Novice
23. marts 2004 - 16:32 #2
og det er altså ikke begrænset til kun 10 connections på en server udgave!! det er normalt kun på workstation der er det.
Avatar billede tf-uno Nybegynder
23. marts 2004 - 16:40 #3
da jeg havde win2000 server på min server, døde maskine efter lidt tid når man havde emule kørende... hvis man altså havde lavet så der var mere end 10 connections... og hvis man bare lod den stå på default så døde maskinen ikke... og på xp eller en anden workstation kan man altså godt sætte den op uden at maskine dør..
Avatar billede kenp Novice
23. marts 2004 - 16:45 #4
tjaaa jeg har nu massere koblet op til den win2k server jeg har sat op (mere end 20) og den har ikke problemer! det er kun alm win2k og xp som er begrænset til 10.
Avatar billede tf-uno Nybegynder
24. marts 2004 - 16:00 #5
kan du så ikke gi mig en god grund til at den frøs når man satte den højre end de 10...???? (på win2000 advance server,,, men ikke gør det på f.eks. XP)
Avatar billede kenp Novice
24. marts 2004 - 16:16 #6
hvis du kan få mere end 10 connections i XP vil jeg da godt vide hvordan det er lykkeds dig! for det kan ingen andre i verden få til at lade sig gøre!.

det kan være at de maskine den sidder på ikke er kraftig nok til det!
Avatar billede tf-uno Nybegynder
25. marts 2004 - 08:55 #7
hmmm.. hvis du bruger emule.. også går ind og siger at den f.eks. må lave 100 connections, det virker fint i xp.. men i 2000 advance server dør den bare efter lidt tid.