Avatar billede xero Nybegynder
05. februar 2001 - 19:40 Der er 37 kommentarer og
1 løsning

DHTML Layers

Hvad er layers..?
ICQ 58299007
Avatar billede power Nybegynder
05. februar 2001 - 19:42 #1
er det en spørg ?
Avatar billede henrikbr Nybegynder
05. februar 2001 - 19:43 #2
Det er et meget bredt spørgsmål. Men se f.eks. http://www.mag-net.dk/dhtml.htm

/henrik
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
05. februar 2001 - 19:44 #3
ref. http://www.eksperten.dk/spm/47150
xero glemte lige at det var et \"point til\" spm ...

det er fordi han vil have mig til at lave det færdigt i dag selvom jeg egentlig ikke har tid ..
Avatar billede henrikbr Nybegynder
05. februar 2001 - 19:47 #4
ok... :)
Avatar billede snowball Novice
05. februar 2001 - 20:08 #5
Undskyld, men jeg fatter altså ikke helt hvorfor tdaugaard skal ha\' de 1000 extra point !?

For mig virker det umiddelbart som om i har aftalt noget via ICQ og så afregner via Eksperten hvilket jo ikke er lovligt. Men siden det nu er tdaugaard der er blandet ind i det, så er der sikkert en fornuftig forklaring, men jeg kan bare ikke lige umiddelbart se den !?

Snowball
Avatar billede xero Nybegynder
05. februar 2001 - 20:12 #6
Snowball--->Det var noget for det http:/www.eksperten.dk/spm/47150
Noget ekstra, som han skulle lave for mig i det script..
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
05. februar 2001 - 20:13 #7
snowball:> han spurgte mig over ICQ i dag hvornår det var færdigt. Jeg sagde så at jeg lavede det færdigt i morgen, hvorefter han spurgte om jeg kunne lave det færdigt i dag hvis jeg fik 1000 point for det - det ku\' jeg se\'følig ikke sige nej til ;o)

Egentlig kan jeg ikke se noget galt i det da det oprindeligt har et spm. på eksperten og Xero ligeså godt kunn have spurgt mig der. Either way, ville det kun have været mig der havde en chance for at lave det, da jeg er gået i gang ..

Har admin indevendinger mod det, så må xero naturligvis få sine point igen.
Avatar billede snowball Novice
05. februar 2001 - 20:15 #8
xero: Det er jeg efterhånden klar over, men hvor har i aftalt det extra ? Det framgår ikke af det andet spørgsmål !

Snowball
Avatar billede xero Nybegynder
05. februar 2001 - 20:17 #9
Så egentlig var det et dummy spg. dette..
Avatar billede xero Nybegynder
05. februar 2001 - 20:19 #10
:o)
Avatar billede snowball Novice
05. februar 2001 - 20:19 #11
Men virkede det du skrev i det andet spørgsmål da ikke ?

Snowball
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
05. februar 2001 - 20:19 #12
snowball:> som jeg skrev er de 1000 extra aftalt over ICQ - MEEN! Det kunne lige så godt have været aftalt i det org. spm.

Grunden til at sådan noget som dette her hvis der IKKE er et ref. spm. overhovedet, er at det kun har været een der har haft en chance for at deltage og lave det. Det er ikke tilfældet her, da det originale spm. kunne have fået en anden til at lave det. Derfor, kunne xero ligeså godt have aftalt det her i det andet spm.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
05. februar 2001 - 20:21 #13
snowball:> nej .. jeg er nemlig ikke færdig med det .. og xero ville have mig til at lave det færdigt I DAG men jeg sagde at det blev i morgen da jeg egentlig ikke har tid i dag .. men så spurgte han om jeg for 1K extra ville lave det færdigt i dag, så ja .. se\'følig ville jeg det.

hvis du ikke synes det er fair, så synes jeg vi skal snakke med admin om det, og hvis han siger god for det så er det det, men hvis ikke så må xero få sine point igen.
Avatar billede snowball Novice
05. februar 2001 - 20:25 #14
tdaugaard: Det er der jeg vil hen! En bruger som dig ved jo godt at al kommunikation og des lige skal foregå via Eksperten og at man ikke kan afregne andre ting med Eksperten point. Det har været oppe så mange gange før!

Havde i sakket om det inde i det gamle spørgsmål, så ser jeg ikke noget problem i det, men da der flere gange før er blevet slået hårdt ned på lign. situationer, så kan jeg ikke se hvorfor der ikke også skal slåes ned her !

Snowball
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
05. februar 2001 - 20:30 #15
snowball:> det har du ret i .. som jeg skrev \"Det kunne lige så godt have været aftalt i det org. spm.\" forskellen er bare at andre ikke har set vi har aftalt det. Det ville ingen forskel gøre om det var i det org. spm eller over ICQ da ingen andre end jeg alligevel ville kunne få de 1K..

men regler er regler! inden jeg giver xero hans point tilbage ville jeg gerne lige høre hvad admin har at sige om sagen.
Avatar billede snowball Novice
05. februar 2001 - 20:39 #16
tdaugaard: Jeg er fuldstændig enig i at ingen andre end dig skal ha\' de 1000 point, men jeg er ikke enig i at det kan være lige meget hvor i har aftalt den extra opgave !

Men lad os få \"The Admins\" ind i sagen så vi kan få en afgørelse for det her kan vi jo diskutere frem og tilbage fra nu af og til jul ;)

Snowball
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
05. februar 2001 - 20:54 #17
snowball:> det er som ikke fordi jeg gider diskutere fra nu af og til jul (så bliver jeg jo aldrig færdig med lortet anyway *GG*)

der er ikke tale om en extra opgave .. der har du vist misforstået noget ... xero spurgte om, hvis jeg fik 1K extra, jeg gad gøre det færdig i dag istedet for i morgen .. så det er ikke en extra opgave, for havde det været det havde jeg naturligvis ikke ville gøre det på denne her måde.

men skal vi ikke bare spare admins problemet og en stor diskution .. xero får sine point igen..

Avatar billede stroehm Nybegynder
05. februar 2001 - 21:47 #18
>>tdaugaard
Hvis du er blevet færdig med koden - kan du så ikke lige sende mig en kopi af den ?
(det skal du jo i følge reglerne - siger du selv her : http://www.eksperten.dk/spm/47989 )

:)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
05. februar 2001 - 21:52 #19
stroehm:> jeg poster koden jeg lavede, her ..
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
05. februar 2001 - 21:54 #20
stroehm:> men jeg kan ikke poste/sende hele systemet da jeg kun har tilføjet nogle små ting og ikke har lavet selve chatten og det andet xero sendte mig..
Avatar billede stroehm Nybegynder
05. februar 2001 - 21:54 #21
okie
koden@stroehm.dk
takker
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
05. februar 2001 - 21:58 #22
http://www.eksperten.dk/spm/48089
så folk ved det ...
Avatar billede xero Nybegynder
05. februar 2001 - 22:07 #23
OVER AND OUT... :o)
Avatar billede power Nybegynder
05. februar 2001 - 22:14 #24
ja det var en spøg ?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
05. februar 2001 - 22:16 #25
power:> ja .. fra xero\'s side ... han skulle have oprettet et \"point til\" spm. istedet ..
Avatar billede power Nybegynder
05. februar 2001 - 22:19 #26
Ok - men håber det virker :0) - det er mange point$
Avatar billede power Nybegynder
05. februar 2001 - 22:19 #27
Kan man se det færdige på nogen side ??
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
05. februar 2001 - 22:26 #28
power:> det skal du snakke med xero om ... jeg ved ikke om han har det online ..
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
05. februar 2001 - 22:29 #29
stroehm:> her er den kode jeg har lavet .. jeg ar også lavet nogle små rettelser hist og her men det er for besværligt at poste (for så skla jeg sidde og finde det og copy & paste her .. det gider jeg ikke..)

    session(\"point1\") =  datediff(\"n\", session(\"loggetind\"),now)
    strTekst = \"<font size=\'1\'face=\'Verdana\'>Du har optjent \" & datediff(\"n\", session(\"loggetind\"),now) + session(\"point\") & \" point.</font><br>\"

    For x = 1 To 20
        strTxt = Application(\"samtale_\" & x & \"_bruger_\" & session(\"Chatuser\"))
        strTxt = Replace(strTxt, Chr(39), \"\\\'\")
        strTxt = Replace(strTxt, Chr(34), \"&#34;\")

        strTekst = strTekst & strTxt & \"</b></i><br>\"
    next

    strSelUsers = \"\"
    intJSCount = 1
    For i = 1 To 20
        If Application(\"chatbruger_\" & i) > \"\" Then
            If Application(\"chatbruger_\" & i) <> Session(\"chatbruger\") Then
                strSelUsers = strSelUsers & \"items[\" & intJSCount & \"] = \"\"new Option(\'\" &  Application(\"chatbruger_\" & i) & \"\', \'\" & i & \"\')\"\";\" & vbCrLf

                intJSCount = intJSCount + 1
            End If
        end if
    Next
%>
<html>
<head>
    <meta http-equiv=\"refresh\" content=\"3\">
    <script language=\"JavaScript\">
        <!--
            var ie55=(parseInt(navigator.appVersion)>4 && parseInt(navigator.appMinorVersion)>4) ? true:false;
            var contentTimer;
            var userTimer;
            var expirTimer;
            var msgTimer;

            window.onerror=handleerr;

            function handleerr() {
                contentTimer=setTimeout(\"showcontent();\", 100);
                msgTimer=setTimeout(\"update_users();\", 100);
            }

            function showcontent() {
                var cnt = \"<%=strTekst%>\";

                if (parent.samtale.document.readyState == \"complete\") {
                    parent.samtale.content.innerHTML = cnt;
                    clearTimeout(contentTimer);
                } else {
                    contentTimer=setTimeout(\"showcontent();\", 100);
                }

            function update_users() {
                if (ie55) {
                    var items = new Array();

                    if (parent.skriv.document.readyState == \"complete\") {
                        items[0] = \"new Option(\'Alle brugere\', \'0\')\";
                        <%=strSelUsers%>

                        var selIndex = parent.skriv.form1.brugere.selectedIndex;

                        if (selIndex > -1 ) var selectedUser = parent.skriv.form1.brugere.options[selIndex].value;
                        if (selIndex==-1) selIndex=0;
                        if (selIndex > parent.skriv.form1.brugere.options.length-1) selIndex=0;

                        parent.skriv.form1.brugere.options.length = 0;

                        for (var index=0; index<items.length; index++) {
                            parent.skriv.form1.brugere.add(eval(items[index]));
                        }

                        for (var index=0; index<parent.skriv.form1.brugere.options.length;index++) {
                            if (parent.skriv.form1.brugere.options[index].value == selectedUser) selIndex = index
                        }

                        parent.skriv.form1.brugere.selectedIndex=selIndex;
                        clearTimeout(msgTimer);
                    } else {
                        msgTimer=setTimeout(\"update_users();\", 100);
                    }
                } else {
                    clearTimeout(msgTimer);
                }

<%    if datediff(\"n\", session(\"sidstskrevet\"), now) = 10 then %>
            top.location.href=\"logaf.asp?logaf=auto\";
<%    else %>
            showcontent();
            update_users();
<%    end if %>
        -->
    </script>
Avatar billede power Nybegynder
05. februar 2001 - 22:33 #30
Når enden er god er alt ting godt :0) - så er der igen der kan have ondt af dette ?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
05. februar 2001 - 22:39 #31
power:> *S* snowball synes ikke om det så xero har fået sine point igen - jeg gider ikke have vrøvl med nogle .. og for mig er 1000 point jo en dråbe vand i havet ..
Avatar billede power Nybegynder
05. februar 2001 - 22:48 #32
Top 10

1  erikjacobsen  48865
2  sjensen  39631
3  tdaugaard  32867
4  jumper  30241
5  olebole  29856
6  cyberesben  29191
7  phylox2  28860
8  xtom`  24757
9  teknik  23932
10  steffen  23591

JA ok - det kan forstås ? 1000 point - der mangler lige lidt inden du bliver nr. 1. men det klarer du hurtigt :0)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
05. februar 2001 - 22:50 #33
power:> der er et stykke vej endnu, meeen jeg skal nok få vippet E.J. af etteren *GG*
Avatar billede power Nybegynder
05. februar 2001 - 22:58 #34
:0)Gooo for it.
Avatar billede stroehm Nybegynder
05. februar 2001 - 23:05 #35
Ja go for it tdaugaard
;)
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
06. februar 2001 - 08:53 #36
Jeg synes ikke der er tale om snyd, men er på kanten af hvad der er væsentligt at have på Eksperten. Det er ekstra point, som \"betaling\" for hurtig færdiggørelse, og ikke viden udvekslet på sitet. Det er for mig at se ikke \"kriminelt\", men det er ikke de stolteste point du har tjent tdaugaard.
Avatar billede snowball Novice
06. februar 2001 - 08:58 #37
Helt fint !

Så er den sag diskuteret færdig ;)

Snowball
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
06. februar 2001 - 09:33 #38
andreas_admin:> http://www.eksperten.dk/spm/48089  .. i tilfælde af at du ikke havde set det .. og nej, det vil er det ikke ..

Så husker jeg det til en anden gang :-)