Avatar billede tommyf Nybegynder
05. februar 2001 - 18:51 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Skrifttyper som .dat filer?

Jeg har lige modtaget 30 skrifttyper som jeg skal bruge... men de ender på .dat i stedet for .ttf hvad gør jeg så?
Hvilket program er disse skrifttyper beregnet til?
Avatar billede tentakkel Nybegynder
05. februar 2001 - 18:53 #1
er det ikke til mac?
Avatar billede tommyf Nybegynder
05. februar 2001 - 18:54 #2
Til MAC????????
Hvis det er tilfældet mangler jeg et eller andet der kan redde mig..
Avatar billede tentakkel Nybegynder
05. februar 2001 - 18:58 #3
Jeg er ikke sikker på om det er til mac - men hvis det er skulle de være lige til at konvertere til ttf (med et eller andet program jeg har set en gang man nok kan få på tucows)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
05. februar 2001 - 21:03 #4
Det er ikke et Mac format, .dat betyder data file og er et PC format. Mac bruger overhovedet ikke prefix efter filnavne, og findes kun i internet browser programmer til Mac.

/per
Avatar billede tentakkel Nybegynder
05. februar 2001 - 21:05 #5
beklager tommyf  jeg havde ikke ret :-)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
05. februar 2001 - 21:43 #6
Prøv at ændre .dat til .zip, og kør den igennem WinZip.

/per
Avatar billede tommyp Nybegynder
05. februar 2001 - 22:34 #7
Outlook tillader ikke umiddelbart at man vedhæfter .ttf filer. (prøv selv) Så hvis personen som har sendt dig disse fonte bruger Outlook har han måske omdøbt dem til .dat for at kunne sende dem. Så mit bud er altså at du prøver at omdøbe filerne til .ttf og ser hvad som sker ;-)
Avatar billede tommyf Nybegynder
06. februar 2001 - 07:18 #8
Har prøvet at omdøbe dem til .ttf, det virker ikke.
Avatar billede tommyf Nybegynder
17. februar 2001 - 01:35 #9
Det var da et forsøg værd :o(