Avatar billede newcoma Nybegynder
22. marts 2004 - 15:36 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Tabellers relationer

Hej, jeg er næsten ny i databasedesign og skal lave en magen til den som er brugt her http://www.luthman.dk. Er der nogen som har et bud på tabellerns opbygning og relationer til hinanden?
Avatar billede Slawomir Seniormester
22. marts 2004 - 16:10 #1
det er nu ikke så svært, sæt dig ind i html i første omgang, så finder du selv ud af det :-P
Avatar billede newcoma Nybegynder
22. marts 2004 - 21:24 #2
Jeg mener tabellerne i databasen. Altså skal jeg lave en online butik hvor menuen sorterer dataene i kategorier, produkttype og producent ligesom på ovenstående hjemmeside. Når man vil se dataene fra produkttype og kategorier bliver de ligeledes samlet og vist efter hvilken de producent de tilhører.
Avatar billede wipeca Nybegynder
24. marts 2004 - 11:01 #3
Skal tabellerne oprettes i Access?
Avatar billede newcoma Nybegynder
24. marts 2004 - 11:41 #4
Nej MySql
Avatar billede bigilo Nybegynder
25. marts 2004 - 09:44 #5
Som regl laver man det sådan så varene f.eks har en felt hvor, man skriver nummeret på en kategori den høre under. Og så laver man en tabel over ens kategorier, som indenholder 2 felter eller mere... et til nummer og et til navn... dette er bare en mulighed...
Avatar billede newcoma Nybegynder
25. marts 2004 - 17:24 #6
OK skal jeg så lave tre tabeller...en med kategorier, en med producenter og en med produkttype hvor varerne er i og som har felter med kategori og producent nr?
Avatar billede bigilo Nybegynder
25. marts 2004 - 17:37 #7
Ja, sådan ville jeg nok gøre det....

Det virker som det letteste for mig...

Du kan jo tilføje flere felter i dine tabeller hvis du skal have flere oplysninger gemt...
Avatar billede newcoma Nybegynder
25. marts 2004 - 18:51 #8
OK, tak for det, jeg prøver mig frem med de tre tabeller
Avatar billede bigilo Nybegynder
26. marts 2004 - 17:19 #9
Det var så lidt... håber du finder ud af det.... Ellers må du jo skrive igen