Avatar billede faklerz Nybegynder
21. marts 2004 - 14:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

copyright på billeder

hey

Er det muligt at der findes et program der automatisk sætter copyright ind på billeder er noget lign..
Avatar billede Slawomir Seniormester
21. marts 2004 - 16:32 #1
1 lige så snart du uploader dit stuff på nettet er der (c) på

2 du smide dem i et tegneprogram, f.eks. photoshop og smide dit logo/domæne ind

3 hvis de virkeligt er så hemmelige og hvis du vil være helt sikker på at andre ikke bruger dem, skal du mærkere dem -> klikke på del -> enter !!??

//burgerking
Avatar billede Slawomir Seniormester
21. marts 2004 - 21:23 #2
4 hvis du tænker på at krypter dine billeder, så nej dette kan ikke lade sig at gøre
Avatar billede winerror Nybegynder
24. marts 2004 - 07:57 #3
:) det jeg plegere at gøre er at jeg smider et © på ALT jeg laver såden folk kan se hvem der har lavet det.

og vis det er et billede jeg selv har lavet 100% pleger jeg så at lave et lille domain navn et eller andet sted på picet såden det ikke snigere anders syn men at man kan se hvor den er lavet fra.

når jeg laver pic her inde til folk er jeg lige glad med at de bruger det eller ikke gør så derfor skriver jeg kun Copyright 2004 by daniel kejser nedes med text.

men ja det er helt klart alt efter hvad jeg skal alve grafik til slf vis det er et firma vil jeg lave et stort vandmæke og først fjeren nåt det er firmaet her betalt :)

håber det var en lille hjælp til dig :)

ps. tror ikke eder er et program der auto gøre det men ved at phtoshop kan du lave en funktion til at gøre at den ligger noget bestem på en hele mappe fx :)

//NeoNmaN.dk
Avatar billede winerror Nybegynder
24. marts 2004 - 07:57 #4
svar
Avatar billede sonnic Juniormester
26. marts 2004 - 10:14 #5
Det du måske søger er et digetalt vandmærke.
DIGIMARC er et Amerikansk firma der forhandler/registrere/opspore misbrug af rettigheder, priser ligger fra 50 - 500 Dol.
Links: http://www.digimarc.com/

Vi anvender dette prod. til alle vores fotografer.
Kan varmt anbefales.

Villy.