Avatar billede hostmaster Nybegynder
21. marts 2004 - 14:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Paging [1-10] [11-20] [21-30] osv.

Hej. Jeg har kigget lidt rundt og har søgt en del, men jeg kan ikke finde et paging script hvor jeg kan få udskrivet hvilken poster man får vist når man går til næste side i sin pagning.
Jeg har lige nu et script som udskriver side 1, 2, 3 osv men jeg vil altså gerne få udskrivet [1-10][11-20][21-30].

På forhånd tak
Anders
Avatar billede eagleeye Praktikant
21. marts 2004 - 14:57 #1
eks, med udgangs punkt i variable navne fra dette eks:
http://activedeveloper.dk/artikler/default.asp?articleid=31

For intNum = 1 To intPageCount
  minID = 10 * (intNum-1)+1
  maxID = 10 * intNum
  Response.Write "<a href=?page=" & intNum & ">[" & minID & "-" & maxID & "]</a> "
Next
Avatar billede eagleeye Praktikant
21. marts 2004 - 15:00 #2
Arh forøvrigt hvis du så vil hvade den på den skal vise max antallet altså ekvvis
[111-115] og ikke [111-120] så skal man lige tjekke på om maxID er større end antallet af poster.

For intNum = 1 To intPageCount
  minID = 10 * (intNum-1)+1
  maxID = 10 * intNum
  if maxID > antalPoster then maxID = antalPoster
  Response.Write "<a href=?page=" & intNum & ">[" & minID & "-" & maxID & "]</a> "
Next

Det kræver så man tilføjer en linje før recordsetet lukkes med

antalPoster = rs.RecordCount
Avatar billede hostmaster Nybegynder
21. marts 2004 - 15:03 #3
okay det er selvfølgelig min fejl. Men jeg vil gerne have at vis der nu kun er 22 poster så skriver den [1-10][11-20][21-22].
Det er egentlig der mit problem ligger. Jeg gik nemlig i stå ved det samme som dit svar er.
Avatar billede eagleeye Praktikant
21. marts 2004 - 15:06 #4
Ok :) men så prøv som vist i min sidste kommentar. Hvis du bruger paging af recordset kan du jo tilføje denne linje:

antalPoster = rs.RecordCount

Samme sted, som man sætte rs.PageSize osv.
Avatar billede hostmaster Nybegynder
21. marts 2004 - 15:11 #5
1000 tak! Perfekt.

Lav lige et svar :)
Avatar billede eagleeye Praktikant
21. marts 2004 - 15:12 #6
Ok :)) det gør jeg da.