Avatar billede iceyblue Nybegynder
20. marts 2004 - 21:54 Der er 2 kommentarer

dataTabel og Datagrid

Hej igen...

Jeg har indhentet data fra min Access database hvilket nu ligger i en datatabel...

I min Gui har jeg oprettet et datagrid, dataset og en datatabel...pga. det denne måde kan jeg designe mit datagrid helt som det passer...

det eneste problem er bare...at jeg ikke kan få koblet de tog datatabeller sammen....altå den som indholder data også den som Datagridet ref. til....

Hjælp!

Mvh. IceyBlue
Avatar billede dgivoni Nybegynder
24. marts 2004 - 16:55 #1
Jeg er ikke helt sikker paa hvad du mener med at du baade opretter en datatable i din GUI-kode og der hvor du henter data fra databasen.
I princippet skal du saette datagriddets datasource til den tabel du vil have vist:
myDataGrid.DataSource = myDataTable;
myDataGrid.Bind();

Hvis det ikke er det du mener, skulle du maaske beskrive problemet lidt mere detaljeret...
Avatar billede magune Nybegynder
18. maj 2004 - 14:28 #2
Hej

Du skal bruge en dataadapter. Træk en oleDBAdapter ind på din form (der er lidt konfiguration der skal fikses :-) - og den opretter et brugbart dataset!! Herefter er det ligetil at forbinden din datagrid til den korrrekte tabel. Så kører du!

GAa