Frame-independent circle/line collision detection
Hej,Ja, overskriften lyder måske lidt smart...
Jeg har nu lavet et velfungerende spil (fungerende lidt ligesom minigolf), som jeg tidligere stillede spørgsmål om.
En stor del af det er lavet vha. trigonometri: Afskydning af kugle, sigte-funktion, hastigheder og bevægelser/beregning af vinkler. Men jeg mangler et lille gennembrud mht. min collision-detection (c-d), som er en smule fusket "frame independent". Samtidig er min beregning af banen's geometri meget snørklet/fusket.
Jeg skal derfor have formuleret en simpel circle/line c-d til at starte med. Og målet er altså at min c-d er enkel, generel for alle baner, frame-uafhængig, og at mine baners geometri er forenklet i linjer, som beregnes i een (generel) funktion.
Mit spørgsmål er, om nogen har arbejdet med dette og
1) evt. kan hjælpe med en simpel circle/line c-d,
2) og/eller en pædagogisk forklaring (kode-eksempel) på "frame-independent c-d"
Mvh.
Lokum ((o;