Avatar billede plovski Novice
20. marts 2004 - 13:46 Der er 1 kommentar og
1 løsning

uduelig troldmand (xp kan ikke se, at jeg har forbundet pcere

Hejsa. Jeg roder med at installere et "peer to peer-" netværk mellem min stationære og min bærbare. Har for nemheds skyld valgt at bruge xps wizard, men han kan ikke finde ud af det. Som det første fortæller han mig, at mit netværkskabel ikke er sluttet til. Det er det, med krydset kabel og alting, så jeg gfår ud fra, at han ikke kan se at den er det.

Jeg har gjort følgende:
Installeret netværkskort i begge pcere og forbundet dem
(i dette led er jeg ret sikker på ikke at have gjort noget galt.

Afinstalleret protokoller på nær ipx, tc/ip og netbios (der installerer sig af sig selv sammen med ipx.

Startet troldmanden, og fået svaret, at kortet på den lokale maskine ikke er tilsluttet.

Vh, og på forhånd tak, gnispi
Avatar billede larildsen Nybegynder
20. marts 2004 - 15:56 #1
Hvis du IKKE har netbios enabled, så kan du godt glemme alt om file sharing, navne opløsning etc. på dit lille netværk.

Men det kan IKKE være problemet - Hvis netkortet IKKE mener der er tilsluttet et kabel, så er det fordi der IKKE er link !!!!!

Du har isat netkort, og forbundet dem med et cross-over kabel. Hvis begge Computere er tændt, SKAL der være link, ellers er det i det step du har lavet fejlen.

Check lige "Start Menu/Indstillinger/Netværksforbindelser" er der link på "Local Area Conection" ? Ellers er det den fysiske forbindelse det er galt med.
Avatar billede plovski Novice
28. februar 2006 - 19:46 #2
tak