Avatar billede vipez Nybegynder
20. marts 2004 - 11:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Computer Voltage

Hvordan skal vcore osv diverse strøm ting være instillet ?

hvis f.eks. 12v kører 12.31v ? osv. skal jeg ændre det i BIOS ?
jeg har lidt problemer fortiden med at min computer fryser og derefter ikke vil starte op igen efter en reboot.. der sker ca. hver ½ år indtil jeg fuldstændig format c: og reset bios og så holder den ca. ½ år igen.. har lige 2 nye hdd da jeg troede det var den gamle IBM der var lort men nej.. så mit spg er mon det hjælper at sætte voltage op i bios ? Eller skal jeg bare flashe BIOS til nyeste version ?

Se lige her:
http://www.vipez.dk/hwm.gif
Avatar billede vipez Nybegynder
20. marts 2004 - 12:01 #1
OG hvordan flasher jeg BIOS mit Abit KT7A-RAID mb er ikke supportet af Abit FlashMenu© så er det noget med disketter osv ????
Avatar billede vipez Nybegynder
20. marts 2004 - 12:24 #2
Ok har lige gjort følgende:
:CITAT:
"Først pakker du din exe ud,  så checker du at du har ABITFAE.BAT
AWDFLASH.exe
en bin med din bios
RUN ME.BAT
dem overfører du til diskette
så starter du pc med bootdisk uden CDrom og så skulle den gerne være i DOSmode.
Så skriver du ved promten RUN ME. BAT
den checker så og spørger om du vil flashe det skal du svare ja til."

MEN den sidste gang den spørger om jeg vil update min bios og jeg trykker anykey skriver den pludselig at ERROR READING DRIVE A ? hvordan det når den sagtens kan læse runme.bat filen ?
Avatar billede brian_a Nybegynder
20. marts 2004 - 12:37 #3
det med volt kan du ikke ændre der er altid plus minus 5 % på 12 volt og det samme med 5 og 3.3 men 12.31 er da også indenfor grænsen

det andet der kunne jo være en fejl på disketten
prøv med en anden diskette
Avatar billede vipez Nybegynder
10. maj 2004 - 22:56 #4
brian_a et svar der var godt, men vil du have P så smid et svar..
Avatar billede vipez Nybegynder
16. maj 2004 - 16:15 #5
so be it...