Avatar billede speedpow Nybegynder
05. februar 2001 - 08:43 Der er 17 kommentarer

Windows ME sucks!!!

Jeg har en IBM Aptiva, med en AMD K6 350 3D Now processor, 128 MB-RAM, 8 Gigabyte harddisk, 15¨ skærm, Voodoo 2 grafikkort.

For et par dage siden installerede jeg Windows ME, installation gik fint, men jeg får næsten hele fejlmeddelsen \"Der er næsten ikke flere systemrescouser\" men det hjælper hvis man genstarter computeren. selv om jeg ikke kører nogen programmer.

HASTER, HASter!!!!!
Avatar billede speedpow Nybegynder
05. februar 2001 - 08:46 #1
selv om jeg ikke kører nogen programmer.
men det hjælper hvis man genstarter computeren.
Avatar billede warpsnet Nybegynder
05. februar 2001 - 08:54 #2
Har du opgraderet fra et tidligere system, da der ofte er problemer med ME hvis det ikke er en grundinstallation??
Avatar billede milo Nybegynder
05. februar 2001 - 09:07 #3
Få nogle flere ram :-D
Avatar billede speedpow Nybegynder
05. februar 2001 - 09:14 #4
Jeg har opgraderet fra Windows 98
Avatar billede warpsnet Nybegynder
05. februar 2001 - 09:16 #5
Tænkte det nok...Du bliver nok nød til at formatere for at kunne køre ME, sorry!
Ellers prøv som alternativ først at opdatere IE, hvis du får IE 5.5 s.1 kan det måske hjælpe, det er i hvert fald endelig hurtigt OG stabilt!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. februar 2001 - 09:41 #6
Husk at hente de nyeste IBM drivere på http://www-1.ibm.com/servlet/support/manager?rt=3&rs=0&navkey=1ByProduct&path=Product+Group%3dDesktop+computing

Sådan bare for en sikkerhedsnåls skyld.
Avatar billede mjl Nybegynder
05. februar 2001 - 15:51 #7
Det passer absolut IKKE at man skal formatere. Og man kan udemærket opgradere fra 98 til ME. Ham der tågehjernen \"warpsnet\" ved ikke hvad han taler om. Lad ikke en sådan person, sende dig ud i format c:

Nye drivere, og evt. mere RAM!!! Formentlig kun driver opdatering. Jeg kører fint på den ene mask. med 128 og lisså fint på den anden med 256. Begge er i øvrigt opgraderet fra 98.
Avatar billede warpsnet Nybegynder
05. februar 2001 - 16:01 #8
Tak mjl, fordi DU gad vurdure, hvad JEG ved. Jeg siger at du ABSOLUT ikke passer hvad mjl siger, kort et småt syn...Ej, prøv det men jeg mener stadig at jeg da er i min gode ret til at komme med mit svar, som i hvert fald er korrekt, da vi har haft problemet på 3 ud af 5 computere hvor vi har prøvet at opgradere, og hvor vi, også efter hjælp, har valgt at formatere og foretage en grundinstallation. Men som nævnte før, så prøv da først alternativerne, men det er jo ikke længere det store at formatere hvis du enten har brænder eller backup/eksta drev...
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
05. februar 2001 - 16:14 #9
jeg har også haft problemmer med winme over en win98 , den kørte totalt død med opgradering, hang i opstarten og gik ned hele tiden.
så format c: og s¨kørte det som smurt , da jeg havde installeret opdateringen til ie som warpnet siger, kørte den sgu næsten mere stabil end min win2k

så prøv at formater hd´en og så installer en frisk, så burde det virke
Avatar billede warpsnet Nybegynder
05. februar 2001 - 17:55 #10
Ja, hør selv, giv point :-) hvis det virker...
Avatar billede benzon Praktikant
06. februar 2001 - 08:22 #11
Det kan også være at der er samme fejl som min me version hade den æder ramene op selv om der sider 256 og den var hele tiden nede på ca. 25 ram ledig, så hellere få finger i win 200 den køre der ud af og den kan da holde styr på ramene, du får også et link til et smart lille program http://www.analogx.com/files/maxmemi.exe

Det er et fiks lille program til at clere en Ram, så der er mere ledigt og så kan du følge med i hvor meget der er ledigt

.----Søren
Avatar billede NanoQ Nybegynder
06. februar 2001 - 08:32 #12
Et friskinstalleret system vil ALTID køre bedre, end noget der er opgraderet fra ældre versioner. Det er fact.

Har du ikke ALT for meget skrammel installeret, vil jeg så absolut anbefale dig at reformatere, og starte på en frisk. Du vil med garanti få en sjovere maskine ud af det.

NanoQ
Avatar billede peter5442 Nybegynder
10. februar 2001 - 09:56 #13
Generelt er opdateringer noget l... Der bliver altid efterladt et hav af dll filer mm. der ikke skal bruges til noget som helst. En ren installation med en formatering af HD\'en vil klart give den hurtigste maskine bagefter. Og så får man jo også ryddet op i alt det skrammel man har (eller har haft) installeret på maskinen. Efter installation af ME på min Laptop kører den bare!! Ikke så stabilt som 2000, men absolut tilfredsstillende.

p.
Avatar billede he0707 Nybegynder
10. februar 2001 - 11:51 #14
Jeg har lavet flere opgraderinger fra win 98 til win me. Det er problemfrit og lige så godt som råinstallation. jeg er sikker på at dine problemer hænger sammen drivere/soft- eller hardware der ikke umiddelbart fungerer under win me. dem har jeg selv stødt på, især scanner - usb og skærmkort. de er til at løse.
Avatar billede sac Nybegynder
14. februar 2001 - 22:48 #15
Jeg har selv opgraderet fra \'98 til Me. Det virkede upåklageligt på min \"gamle\" maskine(k-6II/400Mhz), og selv efter udskiftning af MB og CPU, er der fortsat ingen problemer; undtagen fejl 40cm

Sac ;-)
Avatar billede sac Nybegynder
14. februar 2001 - 23:11 #16
Se på din systray; har du mange ikoner liggende?
Sidewinder game controller, antivirus m.m. ?
Højreklik denne computer- egenskaber- fanen ydeevne, notèr tallet under systemresourcer.
Gå ind i msconfig(Start- kør- msconfig, fanen start- fjern fluen i alle de opstartsprogrammer du ikke har brug for, eller fjern fluen i de fleste. Du kan altid sætte fluen tilbage(notèr ned hvad du fjerner fluen fra inden genstart).
Genstart og check dit resourcetal igen. Det skulle gerne været steget en del og måske løst dit problem. Hvis det er løst, er det blot at gentage det lille nummer med msconfig, men blot tage en flue af gangen, for hver ny genstart(husk at give maskinen lidt pusterum) ind til du får den samme bsked om manglende resourcer.

En lille extra ting:
ang ny install kontra opgrade, har som ovenfor nævnt opgraderet og hitter 4487p i MadOnion grafiktester.

T-bird 700mhz
256 mb pc-100
woodoo5 5500

så jeg har også en masse \"skrammel\" og .dll, men ikke en langsom maskine

Sac :-)
Avatar billede pcn Nybegynder
18. februar 2001 - 14:28 #17
Husk under install at prøve
install /?
Så kommer options, og svaret giver sig selv.
IKKE altid nødvendigt at overføre old Reg til
ny install, afhænger af hvilke programmer du har installeret i forvejen inden upgrade.