Avatar billede rpedersen Nybegynder
18. marts 2004 - 22:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

asp hos cliche

Jeg har problemer med at få asp til at kører hos cliche. jeg har haft webhotel ved digiweb, men er flyttet til cliche. Men jeg har store problemer med afviklingen af asp siderne. Jeg ved ikke hvordan jeg får fat i databaserne som ligger i DB folderen, men hvis jeg ligger dem i samme folder som asp filerne kan det godt køre, så kan man bare downloade databaserne og det er jeg ikke interesseret i. Er der nogle der kan hjælpe ???
Avatar billede ellebaek Nybegynder
18. marts 2004 - 22:25 #1
du kan gå et katalog tilbage med ../

ellers så kan du komme til roden af din server med:
server.mappath("/")

jeg ved ikke hvad dit database katalog hedder, men prøv evt. med noget i stilen af:

server.mappath("/dbdir/dbnavn.mdb") i din connection til databasen.
Avatar billede ellebaek Nybegynder
18. marts 2004 - 22:30 #2
men ellers skal du bruge den fysiske path... Det kunne jeg lige læse med til i deres support..

Hvis du kalder dette script på din server.
<%
response.write server.mappath("/")
%>

Så skal du tage den path indtil du kommer ind i mappen /wwwroot
dette retter du til /db/dbnavn og så sætter du det ind i din connection til databasen.,
Avatar billede ellebaek Nybegynder
18. marts 2004 - 23:07 #3
kan du få det til at virke =?
Avatar billede rpedersen Nybegynder
19. marts 2004 - 08:55 #4
Nej jeg kan stadig ikke få det til at virke, min connection ser sådan ud

tempConn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("/db/nyhed.mdb")

når jeg vil se siden kommer denne fejl

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x678 Thread 0x46c DBC 0xb71e274 Jet'.

/nyhed/nyhed.asp, line 26
Avatar billede ellebaek Nybegynder
19. marts 2004 - 15:57 #5
Du skal ikke bruge server.mappath...

Du skal gøre som jeg skrev til sidst.
Udskriv den fysiske streng og benyt den i stedet.