Avatar billede luftballon Nybegynder
18. marts 2004 - 22:12 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Grafisk præsentation af hvornår et medie er ledigt/optaget

Hej

Jeg skal lave en grafisk præsentation af hvorvidt et medie er optaget eller ledig. Gerne med mulighed for visning både på måneds og års basis.

Helt grundlæggende havde jeg forestillet mig noget med at perioder hvor mediet er ledigt, skal have en farve og perioder hvor det er optaget, skal have en anden farve.

Start og slut dato for perioder for mediet er optaget har jeg liggende i en database.

Er der nogen der har kendskab til et komponent, der kan lave dette, eller har nogle ideer til hvorledes man mest effektivt laver dette?

Som udgangspunkt regner jeg med at billeder skal genereres ved runtime, så performance skal være ok!
Avatar billede repsak Nybegynder
19. marts 2004 - 10:29 #1
dette er ikke direkte svar på dit spørgsmål, men jeg håber at det giver dig et hint til hvordan du kommer videre

protected  void DataBindHandler(object sender, DataGridItemEventArgs e){
    item = e.Item.Cells[4].Text;
    if(item=="no"){
        e.Item.Cells[4].BackColor = Color.Red;
    }
    else if(item=="yes"){
        e.Item.Cells[4].BackColor = ColorTranslator.FromHtml("#33CC00");
    }
    else if(item=="bad"){
        e.Item.Cells[4].BackColor = ColorTranslator.FromHtml("#0000FF");
    }
Avatar billede luftballon Nybegynder
22. maj 2004 - 13:39 #2
lukker...