Avatar billede f2f4 Novice
18. marts 2004 - 19:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Norman Personal Firewall!?

Hej

Da jeg er blevet Tele2 2048 ADSL kunde har jeg fået ovenstående gratis.

Er der nogle der kender dette - er det mon skit eller kanel!?

Umiddelbart virker det godt, men på den ene af mine to pc'ere har jeg nogle problemer: Jeg kan ikke bruge mit FTP program (Total Commander) mens det kører og jeg kan ikke se at der skulle være spæret for dette program! Nogle idéer!? (Jeg har af-/installeret igen og problemet er der stadig)

Tak for eventuel hjælp!

/Morten
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. marts 2004 - 19:09 #1
Jeg har brugt den i 3 dage, så skiftede jeg, den fik min maskine til at gå ned. Det er et ret ukendt produkt, jeg ville skifte til Sygate eller Kerio der er gratis og som fungere godt.
Avatar billede pafach Nybegynder
18. marts 2004 - 19:11 #2
Sæt Total Commander til at køre FTP i passiv tilstand. Det burde hjælpe.
Avatar billede f2f4 Novice
18. marts 2004 - 19:38 #3
Tak for flere svar!

pafach: Ja det hjalp på mit problem. Giv et svar så du sk få nogle point! Kan/vil du måske også forklare forskelden!?
Avatar billede pafach Nybegynder
18. marts 2004 - 19:53 #4
Jeg kan ikke forklare forskellen, men har selv haft problemet og fandt løsningen her: http://www.ghisler.com/efaqftp.htm
Avatar billede pafach Nybegynder
18. marts 2004 - 19:59 #5
Jeg fandt lidt forklaring: http://cvs.linuxbog.dk/ "FTP er en protokol oven på TCP-laget, og når denne applikation går i gang, opretter den mange "forbindelser". Det giver en ekstra vanskelighed for en firewall. Man skal huske, at FTP protokollen kom til verden i en tid, hvor der ikke var noget, der hed firewalls. FTP og sikkerhed Traditionel FTP, også kaldet aktiv FTP, er lidt et problem i forbindelse med en firewall, da det laver indgående forbindelser. Ikke alene laver det indgående forbindelser, men det er ikke muligt på forhånd at vide hvilken port, forbindelsen laves på. Det vil sige, at for at tillade sine brugere at benytte aktiv FTP, er man nødt til at lade en masse porte stå åbne."
Avatar billede f2f4 Novice
18. marts 2004 - 20:34 #6
tak!
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2004 - 20:42 #7
Norman er ikke et ukendt produkt. Det kan være besværligt med en elendig support. Men du skulle have oplevet det for 4 år siden hvor jeg fik det!!
Og, vil jeg sige, endnu er der ikke lukket én virus ind. En enkelt gang en orm som programmet ikke kunne fjerne. Men de havde så programmet til fjernelsen på deres hjemmeside:http://www.norman.com/dk