Avatar billede edderkop Nybegynder
04. februar 2001 - 18:03 Der er 11 kommentarer og
4 løsninger

Deling af internet forbindelse

Jeg er ved at dele min internet forbindelse med min andel win2000 pc. Jeg har aktiveret deling af internetforbindelse og opkald efter behov. Jeg har givet pc1 (deler) TCP/IP 192.168.0.1 på LAN forbindelsen. PC2 har automatisk tildeling af TCP/IP. Hvad mangler for at få det til at virke ???
Avatar billede dreadworg Nybegynder
04. februar 2001 - 18:05 #1
Du kan bruge WinROUTE, som er et ganske udemærket program til denne slags:
www.winroute.com

Der er også bekrevet meget nøje instruktioner og meget mere.
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2001 - 18:14 #2
Du kan bruge analogX proxy, som er et glimrende og gratis program til formålet.
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2001 - 18:14 #3
Avatar billede dreadworg Nybegynder
04. februar 2001 - 18:23 #4
Måske skulle jeg lave et svar... Glemmer det altid :)
Avatar billede otte Nybegynder
04. februar 2001 - 18:25 #5
En af mine venner har lavet en udemærket side om internet deling.
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics/index.htm

Der skulle det meste stå

Mvh

Clasu Ortvald
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2001 - 18:33 #6
Så vil jeg da også gerne bidrage med et glimrende link omrking privat netværk. http://www.ing.dk/arkiv/2400/hjemmenet.html

Der bruger man sambar som server. Alletiders program, der kan klare web, proxy, mail ftp, samt en masse andre som gode ting.
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
04. februar 2001 - 18:36 #7
jeg bruger All Aboards,det er det letteste program
Avatar billede edderkop Nybegynder
04. februar 2001 - 19:40 #8
Er det ikke muligt at sætte forbindelsen op i win2000, uden 3 parts programmer?
Avatar billede edderkop Nybegynder
04. februar 2001 - 21:18 #9
Jeg har selv løst problemet. Jeg havde konfiguret en modem forbindelse (for lang tid siden) som jeg slettede og vupti jeg var på nettet fra pc2 uden 3 parts program. Jeg giver dog altid point for deltagelse, så til jer som har svaret siger jeg mange tak og i deler de point jeg har udlovet
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2001 - 22:02 #10
Hvad er All Aboards for et program?

Du er heldig edderkop, du har forbindelse hos en internetudbyder, som åbenbart gerne vil låne dig 2 ip adresser. Jeg kan også komme online med alle 3 pc\'er uden proxyserver her i huset, hvis jeg låner et par IP adresser ekstra hos min udbyder. Der er vist noget med hvis du bruger modem/isdn, så har udbyderen ikke noget imod at låne dig en eksra ip adresse, da han så kan håbe på du bliver længere på nettet og derved kan han tjene noget mere på dig. ;o)
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
05. februar 2001 - 01:58 #11
All Aboard er et program som deler dit internet over alm. netværk...
Bare søg efter det i altavista
Avatar billede karstenh Nybegynder
05. februar 2001 - 07:52 #12
Edderkop: Det du beskriver er hvad jeg gjorde for at få det til at virke.
Smid evt. lige en SP1 på, hvis det ikke virker.

Karsten
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2001 - 11:13 #13
Findes ikke i altavista. Endvider kan jeg ikke forstå du ikke har et link, når du kender det så godt. Nu har jeg set 100 vis af programmer til formålet, men har aldrig stødt på det du nævner.
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2001 - 11:16 #14
karstenh  kører du med alm. modem eller ADSL?

Ved alm modem skulle du blot kunne bruge den alm internetdeling under windows.

Ved ADSL skal man ud og låne IP adresser som er ledige i samme gruppe som ens egen.
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. februar 2001 - 18:04 #15
Kharder: \"Ved ADSL skal man ud og låne IP adresser som er ledige i samme gruppe som ens egen.\"

Hvad mener du med det?