Avatar billede daasen Nybegynder
18. marts 2004 - 09:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Postnuke uden POSTNUKESID= i URL

Hej,

Postnuke opretter en Session variable POSTNUKESID, når man går ind på et site.  Normalt forsøger den at gemme denne hos brugeren som cookie, men hvis brugeren ikke accepterer cookies, tilføjes den i stedet til slutningen af alle URLs som POSTNUKESID=xxxxxxxxxxxxxxx - hvor xxxxxxxxxxxxxxx er tilfældigt genereret.
Det vil jeg gerne have Postnuke til at holde op med - jeg har ikke behov for at holde styr på brugeres session, og det giver grimme, unikke URLs.
Jeg kan bare ikke finde ud af at slå det fra...
I filen \includes\pnSession.php er der en variable 'session.use_trans_sid' som i følge comment skal sættes for "// Stop adding SID to URLs" Det har jeg gjort, men det virker ikke (den stod default til 0 - jeg har sat til 1).
Er der nogen, der ved, hvad jeg skal gøre her??

Pft. *SS*
Avatar billede googolplex Novice
18. marts 2004 - 11:20 #1
Prøv først med:

ini_set('session.use_trans_sid', 0);

Ellers kan du smide følgende i en .htacces:

php_flag session.use_trans_sid off
Avatar billede daasen Nybegynder
18. marts 2004 - 12:46 #2
Tak for svar - jeg har desværre ikke ftp-adgang til mit site her fra arbejde, men jeg kigger på det, så snart jeg er hjemme.
Avatar billede daasen Nybegynder
18. marts 2004 - 17:45 #3
Tak - det virkede med:
ini_set('session.use_trans_sid', 0);
i \includes\pnSession.php
og
php_flag session.use_trans_sid off
i .htaccess i Postnuke root dir.
Avatar billede googolplex Novice
18. marts 2004 - 18:59 #4
Takker for point :)