Avatar billede tommyh1 Nybegynder
18. marts 2004 - 08:11 Der er 2 kommentarer

VPN forbindelse

Jeg har en Server kørende med terminal services.
Normalt plejer jeg og sætte den op til at acceptere inkommende vpn forbindelser og så kan jeg lave en forbindelse til den.
Men nu når jeg gør dette får jeg denne fejl i eventloggen.

A certificate could not be found. Connections that use the L2TP protocol over IPSec  require the installation of a machine certificate, also known as a computer  certificate. No L2TP calls will be accepted.

Jeg kommer ind og den står og kontrollere brugernavn og password men efter en tid siger den der intet svar er.

Nogen gode ideer ?
Avatar billede cbm30 Nybegynder
22. marts 2004 - 09:20 #1
prøv dette link

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;245476

Husk at du i AD skal give lov til at oprette forbindelse under brugerens konto
Avatar billede jesperblom Nybegynder
03. maj 2004 - 20:25 #2
Fejlen du ser er kun fordi du lsver en L2TP og at dine klienter står til "automatisk" valg af protocol. Går ikke udfra at du har IPSEC certificats installeret?
Hvilke porte har du åbne i din Firewall og hvilken type er det?
F.eks vil du få denne "timeout" hvis du benytter en cisco 67x router og er på samme lokalnetværket som VPN serveren, men bruger dit "outside" ip til af forbinde til.
Cisco 67x kan ikke håndtere IP47 eller IP50/51 begge veje på samme tid (loopback).