Avatar billede tdma02 Nybegynder
17. marts 2004 - 18:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

switch eller hub, og hvilken?

Jeg har en router ZyXEL 650 (cybercitys) og vi er 2 der skal dele denne forbindelse. Jeg er på udkig efter en billig men pålidelig switch nogen gode forslag?
Og har i nogen erfaringer med netværkskabler da det ene skal være 15m, er der nogen problemer med det? (skal det foresten være et parsnoet kabel UTP eller hvad hedder det kabel jeg skal bruge? altså fra switchen til computerne)

Mvh Troels
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. marts 2004 - 18:39 #1
Det er kige igennem (strait through) kabler du skal bruge

Du kan læse noget om bl.a. switche her
http://www.eksperten.dk/artikler/175
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. marts 2004 - 18:39 #2
kige igennem = Lige igennem
Avatar billede trp79 Nybegynder
17. marts 2004 - 20:11 #3
Du kan se her se hvorfor du skal købe en switch fremfor en hub: http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=switchhub - desuden ligger hub og switches stort set i samme prisniveau nu.
Hvis du bare skal bruge en switch hjemme i et privat netværk med et par computere, så kan du sagtens købe en billig en. Angående netkabel, så er 15 meter ikke noget problem. Hvis jeg ikke husker helt forkert skal man et stykker over 100 meter før man får brug for en repeater.