Avatar billede lazybonez Nybegynder
17. marts 2004 - 11:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

MAPI / Anden Exchange-lignende server?

Jeg har en Debian Woody server kørende på mit lokalnetværk, og jeg ønsker at sætte en server op til mail, hvor jeg skal have adgang efter følgende kriterier:

-Min stationære comp skal selvfølgelig have adgang - fra Outlook
-Den bærbare skal gerne have adgang til samme data - også over nettet - igen fra Outlook
-Evt. en Linux-klient (Mandrake), der har adgang til de samme ting.

Det, der skal gemmes på serveren, er selvfølgelig mails, men også mine contacts, min kalender og mine notes i Outlook... Er det muligt at få alle de ting til at køre ordentligt ved brug af OpenSource / Freeware software til Linux?

En anden ting, der ville være rart, er brugerdatabase i OpenLDAP, så jeg kan have central styring af brugere og passwords. Dette har voldt mig en del problemer - har rodet med Cyrus21 IMAPD (backport til Debian), men har ikke kunnet få den til at kommunikere ordentligt med OpenLDAP...!

Håber der er nogen, der har en brugbar løsning - gerne guides, der til punkt og prikke går opsætningen igennem.
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. marts 2004 - 13:27 #1
Avatar billede lazybonez Nybegynder
17. marts 2004 - 13:46 #2
Det ser bestemt ikke uinteressant ud! Vil prøve at kigge på det ASAP :-) Mange tak for hjælpen so far.

Har du nogen erfaringer med Kolab?
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. marts 2004 - 15:49 #3
Jeg mener at huske at have sat den op som en del af et kursus for en del år siden, men jeg er ikke helt sikker. Hvis det var den, så gik der let og smertefrit
Avatar billede lazybonez Nybegynder
17. marts 2004 - 16:45 #4
Tjaeh - indtil videre har jeg formået at få mange forskellige guides til at gå i vasken - OG jeg har fået forvirret en Linux-ekspert godt og grundigt :-) Der er et par ting, der har det med at genere hinanden en hel del...! Seneste problem var, at OpenLDAP's database af én eller anden grund konstant dukkede op igen selvom jeg flere gange havde slettet den og kørt purge på OpenLDAP......
Men nu håber jeg jeg kan få Kolab til at virke!
Avatar billede lazybonez Nybegynder
22. marts 2004 - 20:08 #5
Hmm... Har forsøgt mig lidt med Kolab... Og det ser perfekt ud - til det øjeblik, hvor jeg skal connecte... Har haft noget lignende hele tiden med den server, når jeg skal connecte til IMAP... Nogen, der har nogen idéer til, hvad der kan være galt? Det er nærmest som om den ikke tager imod IMAP requests, selvom netstat siger, at den lytter på port 143...
Avatar billede lazybonez Nybegynder
05. april 2004 - 17:06 #6
bufferzone> Du får pointene - tror ikke på, at der kommer nogen løsninger / andre muligheder... Må rode lidt med at få IMAP til at funke... Men tror på det bliver Kolab, der kommer til at køre på min server, når jeg får mulighed for at prøve lidt mere.